Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@13:07:27 GMT

نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۴۹۹۹

نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شکایت کرد

رکنا : وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در حبس به سر می‌برد از شکایت موکلش علیه قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات خبر داد.

به گزارش رکنا، پیام درفشان با اعلام این خبر گفت که صدور حکم خارج از کیفرخواست موضوع مواد 282،335 و 341 قانون Law آیین دادرسی کیفری، عدم رعایت بی طرفی موضوع مواد دو و سه قانون آیین دادرسی کیفری، بازداشت غیرقانونی بر خلاف اصل 32 قانون اساسی و ماده 168 قانون آیین دادرسی کیفری و تخلفات عدیده ارتکابی، علت شکایت موکلش علیه قاضی Judge پرونده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری توضیح داد: در تاریخ 30 آبان سال 94 برای نسرین ستوده در دادسرای امنیت به اتهام اجتماع و تبانی به جهت ارتکاب جرم Crime ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، پرونده تشکیل و مستند به مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامی از دادگاه ذی صلاح تقاضای کیفر می‌شود.

درفشان افزود: پرونده برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال می‌شود و دادگاه در تاریخ 12 شهریور سال 95 به تشکیل جلسه دادرسی اقدام کرده و بنابر محتویات دادنامه صادره، بر خلاف کیفرخواست بزه انتسابی را مشمول ماده 510 قانون مجازات اسلامی دانسته و موکل را به تحمل 5 سال حبس محکوم کرده است.

وی گفت: در اجرای دادنامه صادره، قاضی اجرای احکام شعبه اول دادسرای اوین نسبت به اعلام اعتراض قانونی به دادگاه صادر کننده حکم اقدام می‌کند و بیان می‌دارد در کیفرخواست درخواست رسیدگی به موارد اتهامی دیگر بر اساس مستندات مورد ادعا شده اقدام شده است ولی دادگاه به صدور حکم تحت عنوان اتهامی متفاوت بدون ذکر مستندات اقدام کرده است.

وکیل مدافع نسرین ستوده ادامه داد: قاضی صادر کننده حکم بدون نیاز به بیان مستندات و با اصرار بر حقانیت تخلفات قانونی انجام پذیرفته، صرفاً تاکید می‌کند که مجموعه فعالیت‌های متهم مشمول ماده 510 قانون مجازات اسلامی است که بر همین اساس و تخلفات عدیده دیگر از قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردیم.

گفتنی است ، نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال 89 هم بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال زندان Prison آزاد شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز قانون Law قاضی Judge جرم Crime مستند زندان Prison پرونده قاضی قضات شکایت وکیل دادگستری عکس ایران قتل عراق فیلم روزنامه اهواز دختر تروریست قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان

با توجه به شکایت پیمان رنجبری از باشگاه مسجد سلیمان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۴۳۴ میلیون و ۱۴۷ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۴ میلیارد ریال قرار رد صادر کرد.

در پرونده شکایت شروین بزرگ از باشگاه مس کرمان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۷۴۰ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۴۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال قرار رد صادر کرد.

در پی شکایت احسان پهلوان از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۸ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۰۰ ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۳۳۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۷۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۰۰ ریال قرار رد صادر کرد.

با توجه به شکایت هومن ربیع زاده از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۲۱ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

در پرونده شکایت فرزاد حاتمی از باشگاه سایپا، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۲۱ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد