Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:25:20 GMT

احمدی‌نژادی‌ها همچنان اولین‌ها و ترین‌ها!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۵۵۹۹

احمدی‌نژادی‌ها همچنان اولین‌ها و ترین‌ها!

محمود احمدی‌نژاد و یاران و نزدیکان و اعضای کابینه‌اش در مسائل بسیاری در جمهوری اسلامی رکورددار بوده و هستند. احمدی‌نژادی‌ها بسیاری از اولین‌ها و ترین‌ها را یدک می‌کشند. اولین رئیس دو دولتی که نقش اپوزیسیون را بازی می‌کند، اولین رئیس جمهوری که قهر کرد و خانه‌نشین شد، اولین دولتی که مهمترین نهاد برنامه‌ریزی کشور را منحل کرد، بالاترین نرخ رشد تورم در دولت دهم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه‌ تنها بخشی از ترین‌ها و اولین‌های دولت پاک‌دست معجزه هزاره سوم است.

به گزارش ایسنا، روزنامه ابتکار نوشت: اما یکی از مهمترین «ترین‌»های دولت احمدی‌نژاد مربوط به ارائه مدارک جعلی و تقلبی از سوی عالی‌ترین مقام‌های دولتی در زمان وی است. ماجرایی که از مرحوم علی کردان آغاز شد و تا امروز و احتمالا جریان سید مهدی هاشمی ادامه پیدا کرده است.

کردان وزیر کشور احمدی‌نژاد در دولت نهم بود که ادعا کرد دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد دارد. با پیگیری‌های رسانه‌ها و دانشگاه آکسفورد مشخص شد که وی هیچ مدرکی از این دانشگاه نگرفته و تمامی مدارک و ادعاهای وی و وزارتخانه متبوعش بی‌اساس بوده است. در این ماجرا مسئله به استیضاح وی و خروجش از ساختمان فاطمی انجامید. جالب آن‌که درست بعد از فروخوابیدن ماجرای مدارک جعلی، داستان بورسیه‌های غیرقانونی پیش آمد و بسیاری از شخصیت‌هایی که سعی می‌کردند در این مسائل دامن آلوده نکنند هم حرف و حدیث‌شان به میان آمد. خلاصه آن شد که تعدادی از مدیران عالی‌رتبه نظام در مظان اتهام قرار گرفتند و حتی اتهام برخی از آن‌ها هم به اثبات رسید.
این جریان چنان دامنه وسیعی داشت که در جریان مبارزه‌های انتخابات ریاست جمهوری، مدرک تحصیلی حسن روحانی هم زیر تیغ برخی از این اتهام‌ها رفت.
اما حالا و در تازه‌ترین سکانس نمایش تراژیک مدارک جعلی، روز گذشته نام سید مهدی هاشمی ـ رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم ـ به میان آمد. وی که از یاران نزدیک دولت پاکدستان بود، حالا با چالش عدم دانشنامه تحصیلی از سوی دانشگاه امام حسین روبه‌رو است. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از معاونین خود نوشت: «با توجه به مدرک پیوست باید خیلی متاسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهار سال نمایندگی مردم تهران را برعهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده، دانشنامه جعلی ارائه کرده است.»
گرچه در نامه آخوندی هیچ نامی از هاشمی برده نشده است، اما ارجاعات به نسبت صریح وی در نامه نشان می‌دهد منظور سید مهدی هاشمی است. کمااینکه هاشمی نیز به این مسئله واکنش نشان داده و بلافاصله پس از انتشار نامه آخوندی، در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعلام کرد علیه وزیر راه و شهرسازی اقامه دعوی خواهد کرد. البته آخوندی در پایان نامه درخواست کرده پروانه نظام مهندسی وی باطل و وجوهی که از این طریق به دست آورده بازگشت داده شود.
باید منتظر ماند و دید ماجرای دنباله‌دار مدارک جعلی مدیران کشور کی و چطور به پایان می‌رسد.

در همین حال ایلنا نامه‌ای از مهدی هاشمی خطاب به وزیر راه به این شرح منتشر کرده است:

بسمه تعالی

جناب وزیر راه و شهرسازی

بازگشت به نشراکاذیب جنابعالی طی نامه شماره۸۸۰۸۱/۱۰۰/۰۲مورخ ۹۷/۷/۷ به آگاهی میرساند؛ باافتخار،اینجانب دانش آموخته "پیوسته کارشناسی ارشد "مهندسی معماری از دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی میباشم و مدت ها است که از رساله" دکتری" عمران خود دفاع کرده ام. از مقتضیات وزیری سیاسی که بر مسند فنی فعلا تکیه داده است همان به که اساسا" فرضیات غلطی که به توشیح تان رساندند، پاسخ ندهم.بدیهی است اینگونه ترورهای شخصیت درآستانه انتخابات نظام مهندسی ،نشان از میزان تقیدتان به "اخلاق حرفه ای" است.لکن خدشه بعمل آمده به مدیریت های علمی کشور و توهین و... بدون پیگیری قانونی نخواهد ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سیدمهدی هاشمی مدارک جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد