Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@21:25:11 GMT

حوادث حریق در تهران رشد ۶.۸ درصدی داشته است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۵۶۱۲

حوادث حریق در تهران رشد ۶.۸ درصدی داشته است

رییس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و سلامت شورای شهر تهران با اشاره به کاهش زمان خدمت‌رسانی آتش‌نشانان گفت: حوادث حریق در مقایسه با سال گذشته ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «زهرا صدراعظم نوری» در نودمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با گرامیداشت روز آتش‌نشان گفت: حدود 40 سال پیش وقوع حادثه دلخراش بمباران پالایشگاه آبادان و شهادت آتش‌نشانان زمینه ساز تصویب روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و سلامت شورا با گرامیداشت یاد و خاطره 58 شهید هویت بخش فرهنگ خدمت و ایمنی افزود: آتش‌نشانی یکی از مشاغل مهم و سخت است که در لحظات حساس و حیاتی مقابله با آتش با ایثار و از خود گذشتگی حضور می یابند.

 

وی با اشاره به وقوع 27 هزار و 200 حادثه حریق در سال 96 در شهر تهران گفت: این تعداد حریق ثبت شده نسبت به سال 95 رشد 6.8 درصدی داشته است.

 

صدراعظم نوری ادامه داد: نشت گاز، سقوط اجسام، آواز و ریزش ساختمان، خاک برداری، گودبرداری های ناایمن، سقوط درختان، نشت مایعات قابل اشتعال، تصادف و واژگونی خودرو نیز 11 هزار و 700 مورد حادثه گزارش شده است که در مقایسه با سال 95، 14 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه رشد جمعیت شهر تهران حوادث زیادی همراه با افزایش حوادث خواهد بود، گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری به عنوان یکی از اهداف اصلی نامگذاری این روز و تدوین و اجرای ضوابط و مقررات سخت گیرانه تر در این حوزه ضروری است.

 

صدراعظم نوری تاکید کرد: عدم موفقیت در امر پیشگیری و اجرای روابط ایمنی در سطح جامعه مهمترین پیامی است که از تکرار حوادث شوم ناشی از عدم ضوابط ایمنی در شهر دریافت می کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: علیرغم تمام تلاشی که در حوزه نظارت و ایمنی در شهر انجام می شود هنوز موضوع ایمنی مقوله غریبی است که به توجه بیشتر و عمیق تر به ویژه در حوزه برنامه ریزی، تامین منابع مالی و منابع انسانی نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد: فقدان ضمانت اجرایی بر احصای برنامه های پیشگیرانه به ویژه در ساختمان ها و صنوف پرخطر از سوی سازمان آتش‌نشانی و ایمنی مقدم بر تجهیزات و لوازم عملیات آتش‌نشانی است.

 

صدراعظم نوری با اشاره به بازدید از بیش از 25 هزار مرکز تجاری و غیرتجاری گفت: دستورالعمل و صدها اخطاریه مکرر برای تعدادی از این مراکز صادر شده است اما با توجه به اینکه سازمان آتش‌نشانی به عنوان تخصصی ترین ارایه دهنده خدمات ایمنی در شهر هیچگونه تفویض اختیار برای برخورد با متخلفان ایمنی ندارد بنابراین تا زمانی که ماموران سازمان در برخورد با متخلفان به عنوان ضابط قضایی وارد عمل نشوند این اخطاریه ها فاقد ضمانت اجرایی کافی خواهد بود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: وجود ایستگاه های آتش‌نشانی استاندارد و مجهز از نظر کمی و کیفی، توجه به آموزش های به روز، تامین تجهیزات و ابزارهای استاندارد محافظت فردی برای آتش‌نشانان به عنوان اولویت انکارناپذیر برای حفظ ایمنی و جان آتش‌نشانان در مواقع بحرانی است که می تواند به ارایه مناسب خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به شهروندان منجر شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه های آتش‌نشانی در تهران گفت: زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یافته است.

 

صدراعظم نوری تاکید کرد: تامین اعتبار برای به‌روزرسانی و تامین تجهیزات لازم برای سازمان آتش‌نشانی اولویت کمیسیون سلامت در برنامه و بودجه سال 98 است.

 

وی افزود: همانطور که با نگاه ویژه به موضوع نحوه کارسازی ۲ درصد عوارض ایمنی در صدور پروانه ساختمانی در بودجه 97 تصمیم گیری شد که این عوارض در سال جاری مستقیم به حساب سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی واریز شود.

 

رییس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و سلامت شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران انتظار داریم برای ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی، حفظ و ارتقای سرمایه انسانی، تامین خدمات رفاهی و توجه به سلامت و روان آتش‌نشانان توجه بیشتری داشته باشند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس وزیر بهداشت اهواز مجلس مشکلات اقتصادی حسن روحانی نماز جمعه شیراز حادثه تروریستی اهواز ارتش جمهوری اسلامی روز آتش نشان سیستم اطفاء حریق اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته و سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر در پی بارندگی‌های رخ داده خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید بهاری (ظهر روز گذشته تا امروز) تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی وضعیت زرد مبنی بر بارش شدید و آب‌گرفتگی، چند ساعت قبل از شروع بارش‌ها علاوه بر آمادگی کامل ایستگاه‌های ۲۷ گانه و حضور افسران کشیک و مسئولان ستاد سیل سازمان، تجهیزات آب‌کشی و پمپ‌های مکنده در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفت و با توجه به حجم بالای عملیات‌های امداد و نجات، ۶۰ نفر نیرو از شیفت استراحت فراخوان شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امدادرسانی به ۸۰ مورد آب‌گرفتگی منازل و مجتمع‌های مسکونی و امدادرسانی به دو مورد سقوط خودرو در کانال‌های آب اطراف شهر و محبوسی سرنشینان از جمله اقدامات انجام شده است که بر اثر سقوط خودرو به کانال اصفهانک، یک نفر جان خود را از دست داد.

شریعتی ادامه داد: امدادرسانی به دو مورد آب‌گرفتگی خودرو به صورت کامل و محبوسی سرنشینان (خروجی دوم رینگ اتوبان شرق)، ۳۵ مورد رهاسازی خودروی گرفتار و خاموش شده در آب و امدادرسانی به ۱۰ مورد آب‌گرفتگی کامل مراکز تجاری به خصوص طبقات زیرین از جمله دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی گفت: شاهد یک مورد آب‌گرفتگی یکی از مراکز استراتژیک و حساس مرکز شهر، آب‌گرفتگی محل گودبرداری ساختمان‌های بزرگ، آب‌گرفتگی زیرگذر و اتوبان‌ها و مسیرهای اصلی شهر بودیم و رفع خطر از اتصالی برق در اثر آب‌گرفتگی در یکی از بیمارستان‌های بزرگ نیز انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تأخیر احتمالی در اعزام تیم‌های عملیاتی نجات در بعضی از مناطق، تنها به دلیل حجم بالای حوادث منطقه، ترافیک شدید در معابر و تصادفات، زمان‌بر بودن بعضی از عملیات‌های امدادی با توجه به حجم سیلاب و پس‌زدگی چاه‌های آب و فاضلاب در معابر و منازل بوده است.

کد خبر 750302

دیگر خبرها

  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان