Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان مدیریت صنعتی با دانشگاه علمی کاربردی درباره توافق همه جانبه توافق کردند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در جلسه‌ای با حضورابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی، طرفین درباره همکاری‌های همه جانبه توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‎کیانی بختیاری در این جلسه ضمن خوشامد به رئیس دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی اظهار داشت: تاکید بر کیفیت برگزاری دوره‌های دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی از بدو مدیریت شما زبانزد همه است و جامعه آموزشی کشور به این نکته اذعان دارند که یک تحول و دگردیسی جامع و گسترده در آن دانشگاه در دوره ریاست جناب آقای امید اتفاق افتاده است.
‎وی خاطر نشان کرد: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی ۵۵ ساله دارد، این سازمان با هدف توسعه ظرفیت‌های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می‌آموزند در شرکت‌ها و سازمان‌های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه‌ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.
‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: بخش آموزش با همین رویکرد کاربردی در سازمان ایجاد شد و سپس بخش‌های مشاوره و پژوهش، اعتبار بخشی و رتبه بندی شرکت‌های برتر، مدیریت انرژی، تعالی سازمانی، انتشارات و ماهنامه تخصصی تدبیر به همین شیوه ایجاد شد و در حال حاضر سازمان در ۲۵ استان کشور دارای شبکه نمایندگی است که هفت نمایندگی دوره‌های جامع علمی کاربردی در حوزه‌های مدیریت را نیز با کیفیت برگزارمی کنند.
‎کیانی بختیاری عنوان داشت: با توجه به ظرفیت بالای سازمان پیشنهاد می‌کنیم که نمایندگی‌های سازمان بر مبنای نیاز منطقه‌ای و آگاهی از مهارت‌های مورد نیاز در هر منطقه کشور، به دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی در خصوص انتخاب دوره‌ها نظر مشورتی ارائه دهند و در برگزاری آن‌ها مشارکت نمایند، همچنین آمادگی داریم در کشور‌های همسایه نمایندگی‌های مشترک برای برگزاری دوره‌های تخصصی و کاربردی با دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی راه اندازی کنیم.
‎وی افزود: سازمان آمادگی دارد علاوه بر طراحی دوره‌های صنعتی مشترک با دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی در مناطق مختلف کشور، تور‌های صنعتی مشترک داخلی و خارجی برگزار نماید که هم انگیزشی باشد و هم افق دید شرکت کنندگان را توسعه دهد.
‎ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: آمادگی داریم دوره‌های مهارت ورزی را از طریق شبیه سازی با نرم افزار انجام دهیم و می‌توانیم با همکاری دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی با دانشگاه‌های کشور‌های فرانسه و آلمان دوره‌های مشترک کاربردی و تخصصی برگزار نماییم، علاوه بر این با راه اندازی مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان کشور در سازمان، می‌توانیم در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.
‎کیانی بختیاری تاکید کرد: علاوه بر همکاری در حوزه آموزش مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه ها، مدیریت اجرایی معدن و صنایع معدنی، مدیریت اجرایی فناوری و نوآوری و همچنین آموزش مهارت‌های شرکت‌های دانش بنیان، سازمان می‌تواند تکمیل کنننده حلقه دوره‌های پودمانی دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی باشد و تحت نظارت کیفی دوطرف این دوره‌ها را آغاز نماید.
همچنین سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و یک دانشگاه بین المللی بصورت سه جانبه در ایران دانشگاه کاربردی تاسیس نماید.
‎در ادامه محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی میانی کشور با تاکید برتوسعه کار در حوزه‌های مهارتی آموزش عالی شکل گرفت و بنا‌های اولیه آن عمدتا در محیط‌های کاری بود و بعد از توسعه کمی دانشگاه‌ها از سال ۸۴ الی ۹۰ مراکز علمی کاربردی آن ۵ برابر افزایش یافتند که در این دوره بسیاری از معیار‌هایی که باید برای یک واحد جامع علمی- کابردی رعایت شود، در نظر گرفته نشد.
‎وی افزود: در سه سال اخیر تعداد مراکز این دانشگاه را به ۶۰۰ مرکز برگردانده ایم و در مقابل ۵ مرکز تخصصی با توجه به نیاز‌های منطقه‌ای تاسیس کرده ایم، در حال حاضر ۲۵ درصد از مراکز این دانشگاه دارای محیط کار هستند و الزام کرده ایم که از سال جاری همه مراکز باید محیط کار داشته باشند.
‎رئیس دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی عنوان داشت: در خصوص شبکه نمایندگی‌های سازمان مدیریت صنعتی آمادگی داریم، طبق ضوابط چنانچه دارای محیط کار و شرکت محور باشند، دوره‌های پودمانی را آغاز نماییم و با همکاری سازمان گواهینامه معتبربرای دانشجویان صادر کنیم.
‎وی خاطر نشان کرد: در خصوص ایجاد نمایندگی در سایر کشور‌ها نیز آماده همکاری با سازمان مدیریت صنعتی هستیم، افزون بر این می‌توانیم در طراحی دوره‌های مشترک کوتاه مدت همکاری کنیم و در خصوص ۸۰۰ رشته‌ای که در دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی داریم برای تمامی دروس، کتاب‌های آموزشی با همکاری انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر کنیم.
گفتنی است معاونین آموزشی دو نهاد علمی و آموزشی ماموریت یافتند تا در خصوص نحوه عملیاتی شدن موارد توافق شده برنامه عمل ارائه نمایند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعتی دانشگاه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی