Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوين گفت: بيشتر معادن استان از پرداخت حقوق دولتي مربوط به خود امتناع مي کنند.

علي پرزحمت روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه به دنبال اتخاذ راهکارهاي مناسب در جهت دريافت حقوق دولتي معادن هستيم، افزود: يک درصد از محل فروش منابع معدني توسط معدن کاران بايد در جهت بهسازي جاده هاي روستايي مورد استفاده قرار بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: بسياري از معادن استان حتي در ساخت راه دسترسي خود نيز اقدام نمي کنند و با حمل بار اضافي موجب تخريب راه هاي روستايي مي شوند.
اين مسئول گفت: از توسعه فعاليت هاي معدني در استان و فعالان اين بخش حمايت مي کنيم اما در اين حوزه بايد حقوق دولتي نيز مطابق با قانون پرداخت شود.
رييس سازمان صنعت و معدن و تجارت قزوين افزود: معادن استان سال گذشته با کسب درآمد 40 ميليارد ريالي تنها يک ميليارد و 100ميليون ريال تحت عنوان حقوق دولتي پرداخت کرده و در اين خصوص کوتاهي داشته اند.
اين مسئول با اشاره به مراجعه متعدد مردم و شکايت از فعاليت معادن و ايجاد مشکلات براي راه هاي روستايي، خاطر نشان کرد: بيشترين آمار خرابي جاده هاي روستايي در استان قزوين توسط عبور و مرور ماشين هاي معادن در بخش طارم سفلي و بخش اقبال شرقي و غربي و همچنين شهرستان هاي آوج و آبيک انجام مي شود.
پرزحمت با اشاره به برگزاري منظم نشست هاي شوراي معادن استان، گفت: قزوين از جمله استان هاي کشور است که آمار خوبي در برگزاري جلسات شوراي معادن و پيگيري مسايل اين حوزه دارد.
در استان قزوين 186 مجوز اکتشاف و بهره برداري از معادن صادر شده است که از اين تعداد 85 معدن فعال در استان قزوين مشغول فعاليت هستند و 55 معدن نيز به طور راکد باقي مانده است.
عمده ترين معادن استان قزوين به استخراج آهک،سليس و شن و ماسه تعلق دارد.
6104*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟