Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاست‌گذاری مدارس سما استان سیستان و بلوچستان گفت: مدارس سما امر تعلیم و تربیت متناسب با آنچه انتظار از یک انقلاب است از جمله تربیت دانش آموز در تراز انقلاب را بر عهده دارند. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مدارس سما بنا بر امر تعلیم و تربیت، مبتنی بر آموزه‌های دینی اسلامی و متناسب با آموزشگاه تراز انقلاب ایجاد شده و تربیت متناسب با آنچه که انتظار از یک انقلاب می‌رود در مدارس سما در سطح کشور مد نظر قرار گرفته شده است؛ خوشبختانه این امر به صورت کمی و کیفی در دستور کار دانشگاه‌های آزاد در سیستان و بلوچستان هم قرار گرفته و از این رو با توجه به حساسیت مدارس سما  در استانی مانند سیستان و بلوچستان گفت‌وگویی با سلطانعلی میر رئیس شورای سیاست‌گذاری مدارس سما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان پرداخته‌ایم که به شرح زیر است:

تسنیم: ضمن معرفی پیشینه سوابق فعالیت مدارس سما با توجه به این که یکی از اهداف این مدارس ایجاد الگویی از مدرسه دانش‌آموز محور و توسعه آموزش‌های تعاملی است، این مدارس در تحقق این هدف چه میزان موفقیت داشته‌اند؟ 

دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است که رسالت تاریخی امر تعلیم و تربیت را برای خود قائل است که در راستای این امر خوشبختانه همزمان با ایجاد مراکز آموزش عالی، واحدها و مراکز دانشگاهی آموزشگاه ها و آموزشکده‌های سما را هم در دستور کار خود داشته به این یعنی که عمر مراکز آموزشی آموزشکده‌ها و آموزشگاه‌های سما نزدیک به 35 سال است و ما معتقدیم اگر بخواهیم جوانان در تراز انقلاب تربیت کنیم باید تربیت آن‌ها را از مقاطع آمادگی و دبستان شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس سما امر تعلیم و تربیت متناسب با آنچه که انتظار از یک انقلاب است از جمله تربیت دانش آموز و دانشجو در تراز انقلاب را بر عهده دارد که خوشبختانه این امر به صورت کمی و کیفی در دستور کار دانشگاه آزاد در سطح کشور قرار گرفته است.

 در حال حاضر در سیستان و بلوچستان بیش از 18 مدرسه سما فعال است همچنین چهار مدرسه نیز در سال جاری ایجاد شده که آمار مدارس سما در سیستان و بلوچستان را به بیش از 20 مدرسه رسانده است. در کنار مدارس سما که امر تعلیم و تربیت را مبتنی بر آموزه‌های دینی اسلامی و متناسب با آموزشگاه تراز انقلاب ایجاد کردیم آموزشکده‌های سما را داریم که هفت آموزشکده سما در حال حاضر فعال هستند به کار خود ادامه می‌دهند و چهار آموزشکده  سما هم در آینده ایجاد خواهد شد و اینها نمونه‌هایی از به امر تعلیم، تربیت متناسب با اسناد بالادستی، آموزه‌های قرآنی، معارف دینی و سند چشم اندازی است که برای انقلاب اسلامی در افق 1404 تبیین شده و امیدواریم در سال 1404 شاهد مدارس تراز اول انقلاب در سطح سیستان و بلوچستان باشیم.

تسنیم: میزان موفقیت مدارس سما و علل و عوامل این موفقیت چه به لحاظ آموزشی و چه به لحاظ پرورشی در چه چیزی بوده و نظر اولیاء دانش‌آموزان در این رابطه چیست؟

با توجه به شرایط سخت آموزشی که در استان داریم باید به مردم، مسئولین و آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت کمک کنیم.  مسلماً این رویکرد تفاوتی جدی با سایر مراکز آموزشی دارد به طوریکه این مدارس از آموزش محور خارج و به سمت الگوی دانش‌محور و ایجاد و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان متناسب با آموزه‌های قرآنی پیش می‌رود این کار از گذشته در دستور کار بوده و با قوت قدرت دامه پیدا خواهد کرد.

40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز در سیستان و بلوچستان دانش‌آموختگان از امکانات لازم برای تحصیل برخوردار نیستند. در سال جاری خوشبختانه موفق شدیم مراکز دانشگاهی و آموزشکده‌های سما را به 8 مورد افزایش دهیم؛ یعنی برای اولین بار بعد از انقلاب علاوه بر مراکز سمایی که در مهرستان، سرباز و زابل داشتیم موفق شدیم که آموزشکده سما یا مرکز آموزش عالی برای اولین بار در میرجاوه، قصرقند، دلگان و کنارک ایجاد کردیم که در سال جدید کار خود را در جذب دانشجو شروع کرده اند.

چهار مرکز آموزش عالی آموزشکده سما دیگر هم در بزمان نوک آباد دشتیاری را نیز مدنظر داریم  که حالا راه بیندازیم و این یکی از افتخارات دانشگاه‌هاست که بعد از چهل سال توانسته اولین دانشگاه را در شهرهای مختلف استان از جمله میرجاوه،  قصرقند، دلگان، بزمان، نوک آباد، دشتیاری و کنارک ایجاد کنیم.

 در زمینه ایجاد مدارس سما مردم همکاری جدی و خیلی خوبی را داشتند همه امکانات از خود مردم و مسئولین بوده به طوریکه هیچ سرمایه‌گذاری سخت افزاری یا مادی را دانشگاه نداشته منتها دانشگاه فقط این ظرفیت و قابلیت را برای مردم فراهم کرده که همه از امر تعلیم و تربیت بهره‌مند باشندو استفاده کنند در کنار این کار مسئله آموزشگاه ها را داریم که در آن بخش از آموزشگاه های ما از گذشته فعال بوده 18 تا آموزشگاه گذشته فعال بوده و چهار تا در حال تاسیس و بنا است  تعلیم و تربیت در مدارس سما که تنها مرجع دانشگاهی است و از مهد کودک فعالیتش را شروع می‌کند و تا مقطع دکتری ادامه می‌دهد در سطح استان افزایش دهیم چرا که معتقدیم مردم محروم و پرتلاش و مرزداران غیور سیستان و بلوچستان  ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه خیلی خوبی را دارند و اگر شرایط لازم برای آنها فراهم شود ظرفیت ها و استعدادهای نهفته آنها نمایان می‌شود.

 از نظر نیروی انسانی سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های توسعه یافته با شاخصه‌های بالا خواهیم بود به شرط اینکه این زمینه‌ها و ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای مردم فراهم شود چون به دلیل نبود امکانات در این استان در مقاطع ابتدایی  و در مقاطع دانشگاهی بسیاری از افراد مجبور به ترک تحصیل شده اند و امر دانش و تعلیم و تربیت را به کنار گذاشتند.

تسنیم: دانشگاه آزاد برای توسعه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان چه اقداماتی انجام داده است؟ 

بنده معتقدم زیرساخت توسعه سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیتی و اقتصادی بستگی به توسعه فرهنگی آن دارد. از این رو دانشگاه آزاد باید به کمک مردم و مسئولین بیاید چون در حوزه‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری ظرفیت و قابلیت های عظیمی که داریم به زودی پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت. خوشبختانه سیستان و بلوچستان بیش از 300 عضو هیئت  علمی، استادیار، دانشیار و مربی داریم همچنین امکانات آموزشی و ساختمانی دانشگاهی استان در وضعیت مطلوبی است و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با قدرت بیشتری در خدمت مردم استان باشیم.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یکی از کانال‌های  ارتباطات فکری فرهنگی با کشورهای همسایه است یکی از موفقیت‌های دانشگاه درسال 97 این بوده که ما هر در ماه یک افتتاح در بحث آموزشکده ها و مراکز سما داشته ایم.

تسنیم: تاکنون برای رساندن دانش آموختگان و شرایط تحصیلی آن‌ها به نرم کشوری چه اقداماتی شده است؟

بنده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از همه ظرفیت ها و توانمندی دانشگاه برای ایجاد مدارس و آموزشکده‌ها به صورت جدی استفاده می‌کنم چون حق طبیعی مردم سیستان و بلوچستان است که از امکانات رایگان تحصیلی در حوزه آموزشگاه‌ها و آموزشکده ها بهره‌مند باشند به همین دلیل همه به دنبال این هستیم تا این خلاء ایجاد شده و یا نقصان موجود در فضای آموزشی استان را  تا حد زیادی برطرف کنیم که البته برای رسیدن به این امر نیاز به مساعدت و کمک مسئولین در تهران و فراتر از استان هم احساس می‌شود.

عطش مطالعه و اشتیاق به علم و دانش و تعلیم و تربیت در سیستان و بلوچستان وجود دارد چون  آموزشگاه ها و آموزشکده هایی که در سال 97 ایجاد شده همه به کمک مرردم و مسئولان راه اندازی شده است  امیدواریم در 1404 برای بهترین مرکز آموزش عالی و بهترین آموزشگاه ها و بهترین آموزشکده ها را در سطح استان داشته باشیم.

 مردم در سیستان و بلوچستان حق خود را نسبت به انقلاب ادا کردند و امروز انتظار دارند که مسئولین در حوزه‌های مختلف فکری فرهنگی اقتصادی به کمک آنها بشتابند.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است