Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:20:48 GMT

احتمال معرفی دو وزیر به جای ربیعی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۶۸۴۴

احتمال معرفی دو وزیر به جای ربیعی

تهران- ایرناپلاس- در حالی که 50 روز از استیضاح علی ربیعی می‌گذرد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون خبر داد.

با توجه به احتمال تأیید نهای این طرح تفکیک،‌ احتمال می‌رود که دولت به جای یک وزیر، دو وزیر برای مدیریت کل مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بعد از استیضاح علی ربیعی در مرداد ماه امسال، احتمالا قرار است وارد مرحله جدیدی شود. گرچه فوریت لایحه تفکیک وزارت کار و تعاون از رفاه در مجلس رای نیاورد، اما این موضوع به صورت عادی در کمیسیون بررسی شده است.

روح‌الله بابایی صالح، نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرناپلاس گفت: سه‌شنبه هفته گذشته، در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده مرکز پژوهش‌ها موضوع تفکیک وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بررسی شده و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره اینکه گفته می‌شود مجلس و دولت درباره معرفی دو وزیر برای وزارتخانه‌های «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» توافق کرده‌اند، اضافه کرده: خیر! کلیات این موضوع رأی آورده و باید در صحن بررسی شود. اگر در صحن تصویب شود، دولت باید دو وزیر معرفی کند.

** ادغام وزارتخانه‌ها، دامن‌گیر وزرا
سال 1390، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسبق، طرح ادغام 6 وزارتخانه را به‌منظور کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه‌های جاری آن، به مجلس هشتم برد و توانست موافقت مجلس را کسب کند.

ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نخستین جلسه استیضاح خود که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، درباره مسئله تفکیک وزارتخانه‌ مربوطه خود تأکید کرد که میراث‌دار این وضعیت است و باید مشخص شود چند درصد از ضعف‌ها ناشی از ساختار و چند درصد ناشی از مدیریت اوست.

**صرفه جویی در جلسه رای اعتماد
اگر موضوع تفکیک این وزارتخانه در صحن مجلس زودتر انجام شود، دولت یکباره دو وزیر به مجلس معرفی می کند و این باعث صرفه جویی در جلسه رای اعتماد می شود. با این حال قطعیت موضوع به نظر و برنامه مجلس بستگی دارد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی علی ربیعی معرفی وزیر کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد

محمدی گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد