Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد اعلام کرد: ۱۱۵ هزار تن محصول پتروشیمی این مجتمع پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری صادر شد و ارزش آن از مرز ۱۲۸ میلیون دلار عبور کرده است.

 « محسن مجیدی» درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی مهاباد در مسیر خط لوله اتیلن غرب، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول در پتروشیمی مهاباد تولید شده که حدود ۹۰ درصد از این میزان صادر و مابقی روانه بازارهای داخلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ کامیون محصول صادراتی این مجتمع پتروشیمی را حمل می کند، افزود: عمده صادرات این شرکت در سال جاری به چین بوده است.

این مقام مسئول، افزود: در این مدت، ۱۱۵ هزار تن محصول پتروشیمی این واحد تولیدی در نیمه نخست سال جاری صادر شد و ارزش آن از مرز ۱۲۸ میلیون دلار فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی هم اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می کند و مشکلی از لحاظ تامین مواد اولیه و خوراک ندارد، تاکید کرد: در شرایط فعلی پتروشیمی مهاباد پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و صادراتی می کند.

به گزارش اپیک، پتروشیمی مهاباد یکی از طرح‌های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح‌هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.

پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک برخوردار است، این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش