Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار گزارشی که دریافت کمک مالی هنگفت اندیشکده‌های بریتانیایی حامی بریگزیت از حامیان آمریکایی را فاش می‌کرد، درخواست‌هایی برای انجام تحقیقات مطرح شد.

به گزارش ایسنا، تجزیه و تحلیل‌های روزنامه گاردین نشان می‌دهد، نهادهای آمریکایی اهداکننده مالی که حمایت‌هایی از اندیشکده‌های بریتانیایی داشتند، از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون دلار پول دریافت کرده‌اند.

از این میزان پول برای حمایت از چهار نهاد بریتانیایی شامل موسسه امور اقتصادی (Institute of Economic Affairs)، موسسه آدام اسمیت (Adam Smith Institute)، تبادل سیاسی (Policy Exchange) و لگاتوم (Legatum) استفاده شد که در بحث‌های مرتبط با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت نقش اساسی داشتند.

به گزارش گاردین، آن اندیشکده‌های محافظه‌کار حامی توافق‌های تجاری آزاد با کمترین میزان کنترل دولتی بوده‌اند که منفعت زیادی را احتمالا شامل حال کسب و کارهای آمریکایی بزرگ می‌کند. این موضعگیری، مخالف مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپاست که پس از بحران مالی ۲۰۰۸ تحمیل شد.

پیش از این موسسه امور اقتصادی با انتشار گزارشی تاکید کرد، بریتانیا باید با عقد توافق‌های تجاری آزاد رادیکال با آمریکا و سایر کشورها به جبران خسارت‌های ناشی از بریگزیت بپردازد. براساس آن، چنین توافق‌هایی باید کنترل‌ها روی پوشش سرمایه و بانک‌ها را تسهیل کند، مالیات‌ها را کاهش دهد، موجب گشایش تمام سرویس‌های بریتانیا شامل خدمات درمانی به روی رقابت خارجی شود و نیز تمام مقررات اتحادیه اروپا در حفاظت از داده‌، داروها، امنیت غذا و سایر حوزه‌ها حذف شود.

گاردین در ادامه نوشت، اندیشکده‌های فوق به‌رغم انتشار چنین مطالبی اصرار بر بی‌طرفی و عدم جانبداری خودشان درباره آینده بریتانیا درون اتحادیه اروپا و رابطه آن با این نهاد دارند.

گاردین نوشت، از مجموع مبالغی که این موسسات از آمریکا دریافت کردند، اطلاعی در دست نیست اما این موضوع مطرح می‌شود که آیا ثروتمندان آمریکایی بر سیاست بریتانیا خصوصا درباره بریگزیت اعمال نفوذ کرده‌اند یا خیر.    

جان مک‌دانل، قانونگذار حزب کارگر و وزیر خزانه‌داری دولت سایه در پیامی توئیتری خواستار انجام "تحقیقات مستقل" درباره اعتبارات خارجی این اندیشکده‌ها و ارتباط آنها به حزب حاکم محافظه‌کار بریتانیا شد. او هم مانند سایر کاربران، نسبت به "مداخله خارجی" در سیاست بریتانیا هشدار دارد و خواستار محدودسازی فعالیت آنان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • گفت و شنود/ آب شد!
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه