Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:31:01 GMT

عکس‌های بی‌نظیر از دنیای زیر آب

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۸۵۶۱

عکس‌های بی‌نظیر از دنیای زیر آب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیر آب همیشه دنیای ناشناخته و اسرارآمیزی برای ما بوده است. با وجود تصاویر زیادی که از حیات و شگفتی‌های زیر آب دیده ایم، هنوز چیز‌های شگفت انگیز دیدنی زیادی هست که ندیده ایم.

اتریش

هر سال بهار در اثر ذوب برف‌ها، سطح آب دریاچه سبز ۹۰ متر افزایش می‌یابد، محیط اطرافش را زیر آب می‌برد و یک پارک زیرآبی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام غواصی میان نیمکت‌ها و درختان یک دنیای سحرآمیز را تجربه می‌کنید.


آفریقای جنوبی

پشت این تصویر شلوغ و پر هرج و مرج، یک حمله برنامه ریزی شده نهفته است. مرغ‌های ماهیخوار قبل از اینکه با سرعت زیاد در آب شیرجه بزنند، دلفین‌ها را دنبال می‌کنند تا ماهی‌های بیشتری پیدا کنند.


فیلیپین

وقتی خرچنگ چینی از میان شقایق دریایی بیرون می‌آید، روی آن علائم رنگی روشنی ظاهر می‌شود. خرچنگ چینی موجود بسیار ظریفی است که اغلب اوقاتی که مورد حمله قرار می‌گیرد اندامش را از دست می‌دهد.


اسپانیا

لاکپشت‌های سبز دریایی


فلوریدا

بچه ماهی‌ها را می‌بینید که برای حفاظت در برابر شکارچیان کنار مادرشان حرکت می‌کنند.

مکزیک

غواصان می‌توانند شاهد چنین مناظر شگفت انگیزی از حرکت گروهی ماهی‌ها باشند.

مکزیک

وقتی در سنوته آنجلیتا غواصی می‌کنید تغییر رنگ سبز به آبی را می‌بینید که یک صحنه سورئال ایجاد می‌کند. یک لایه هیدروژن سولفید آب شیرین را از آب شور جدا کرده و یک دنیای جادویی خلق می‌کند.

اندونزی

به دلقک ماهی‌ها توجه کنید، رفتار این حیوان واقعا شگفت انگیز است.

مکزیک

ستونی از نور غواص را روشن کرده است. وقتی در رودخانه سنوتا آنجلیتا (به معنی فرشته کوچک) غواصی می‌کنید، ماجراجو و باستان شناس می‌شوید و پشت هر صخره چیز جدیدی کشف می‌کنید.

روسیه

این تصویر زیر دریای منجمد روسیه گرفته شده است. این سوراخ میان یخ شبیه سوراخ خرگوشی است که آلیس از طریق آن به سرزمین عجایب می‌رفت.

اقیانوس هند

نهنگ‌های عنبر بخش‌های کوتاهی از روز خود را در حال چرت زدن به حالت عمودی می‌گذرانند.

تونگا

این بچه نهنگ گوژپشت در حال بازی زیر نظر مادرش بود که با هم به سطح آب رفتند و بچه نهنگ خودش را مثل بغل کردن به مادرش می‌مالید.

آفریقای جنوبی

اگر چه دلفین‌ها از خوردن ماهی ساردین لذت می‌برند، اما تعداد این ماهی‌ها به دلیل ماهیگیری بیش از حد و تغییرات آب و هوایی در حال کاهش است.

اندونزی

میگوی اسکلتی شبیه یک موجود فضایی است.


استرالیا

رنگ و بافت ماهی ده پا در نور که در یکی از بزرگترین رویداد‌های طبیعت به هزاران هم نوع خود پیوسته است.

کوبا

کوسه‌های خجالتی صخره‌های کارائیبی

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

تصاویر شگفت انگیز از حیات زیر آب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۱۱ اردیبهشت برابر ۳۰ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

پزشکی فضایی

۳۰ آوریل ۱۹۹۳ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۲ خورشیدی، پزشک شاتل فضایی کلمبیا برای خنثی‌کردن عوارض جانبی ناشی‌از بی‌وزنی، نزدیک به نیم گالن محلول نمکی را به فضانورد همکارش، هانس شلگل، فیزیکدان آلمانی، تزریق کرد که اولین آزمایش در نوع خودش بود. مسافران فضا معمولاً از پف صورت و لاغری شدید پاها رنج می‌برند، زیرا مایعات بدن در حالت بی‌وزنی حرکت می‌کنند. تغییر مایعات بدن به کم‌آبی بدن در مدار منجر می‌شود. بدن مایع اضافی را در قفسه سینه حس می‌کند و هورمون‌ها را فعال می‌کند تا میزان خون و سایر مایعات بدن را کاهش دهد. درنتیجه، زمانی‌که فضانوردان به زمین بازمی‌گردند و دوباره با جاذبه مواجه می‌شوند، کاهش شدید فشار خون و سرگیجه را تجربه می‌کنند. در تلاش برای جلوگیری از این امر یا حداقل کاهش علائم، فضانورد-پزشک برنارد هریس جونیور و سه فضانورد دیگر این آزمایش را انجام دادند.

خفاش قهوه‌ای کوچک پیر

۳۰ آوریل ۱۹۶۰ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ خورشیدی، پیرترین خفاش ایالات متحده با ۲۴ سال سن شناسایی شد. این خفاش قهوه‌ای کوچک ماده از گونه میوتیس‌لوسیفوگوس، فراوان‌ترین خفاش در ایالات متحده، در غاری در کوه آئولیس در ورمونت پیدا شد. خفاش قهوه‌ای کوچک دارای طول بال‌های ۲۲۲ تا ۲۶۹ میلی‌متر با خز براق در پشت و رنگ‌های زیرین کم‌رنگ‌تر از خرمایی کم‌رنگ تا قهوه‌ای تیره است. این گونه در سراسر مناطق جنگلی آمریکای شمالی و آلاسکا، در حفره‌های درختان یا صخره‌ها، غارها، معادن و اتاق‌های زیر شیروانی یافت می‌شود. آنها از طیف گسترده‌ای از حشرات تغذیه می‌کنند. ۲۵ آگوست ۱۹۹۹روزنامه‌ای از خفاش وحشی ۳۳ ساله‌ای در اروپا خبر داد. ۲۰ ژوئن ۲۰۰۵ مجله‌ای مقاله‌ای دریافت کرد که از شناسایی خفاش ۴۱ ساله‌ای در سیبری خبر می‌داد.

مندلویوم

۳۰ آوریل ۱۹۵۵ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۳۴ خورشیدی، عنصر ۱۰۱، به‌عنوان یک عنصر مصنوعی جدید اعلام شد. آلبرت گیورسو، برنارد جی. هاروی، جی.آر. شوپن و اس.جی تامپسون، شیمیدانان پژوهشی، به سرپرستی برنده جایزه نوبل، گلن تی سیبورگ با بمباران ایزوتوپ ۲۵۳ عنصر ۹۹ با نام اینشتینیوم با هسته هلیوم و با استفاده از سیکلوترون در آزمایشگاه تابش دانشگاه کالیفرنیا به عنصر ۱۰۱ دست یافتند. این عنصر رادیواکتیو است و نیمه عمری بین نیم ساعت تا چند ساعت دارد و نمی‌تواند در طبیعت وجود داشته باشد زیرا به سرعت به عناصر سبک‌تر تجزیه می‌شود. به افتخار دیمیتری مندلیف، شیمی‌دان روسی که روی طبقه‌بندی دوره‌ای عناصر و ارائه جدول تناوبی کار می‌کرد، آن را مندلویوم نامیدند.

کوه یخی

۳۰ آوریل ۱۸۹۴ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۲۷۳ خورشیدی، یک قطعه کوه یخی در قطب جنوب در عرض جغرافیایی ۲۶.۵۰ درجه جنوبی مشاهده شد که به‌عنوان نزدیک‌ترین کوه یخی قطب جنوب به خط استوا شناخته می‌شود. سال ۱۸۹۳ یعنی یک‌سال قبل از این کشف، ۱۵ کشتی مشاهده کوه‌های یخی بزرگ تا ۴۲ درجه جنوبی را گزارش کرده بودند. یک کوه یخ به‌طور معمول بین ۱ تا ۷۵ متر بالاتر از سطح دریاست و  بین ۱۰۰هزار تا ۲۰۰هزار تن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • حواشی دنیای فوتبال
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)