Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی استان گفت: تعداد 21 هزار و 887 نفر معلول زیرپوشش این اداره کل قرار دارند که از این تعداد، 3 هزار و 832 نفر دچار اختلالات شنوایی هستند.

آقای عرب نژاد با بیان اینکه 50 درصد علل ناشنوایی مسائل ژنتیکی و مادرزادی دارد که ناشی از ازدواج فامیلی است، افزود: 90 درصد کودکان ناشنوا از مادران سالم به دنیا می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افراد ناشنوای زیرپوشش بهزیستی از برخی حمایتها همچون کمک هزینه نگهداری در منزل، کمک هزینه تحصیلی، ارائه وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان کم شنوا و ناشنوا و بهره مندی از خدمات وام اشتغال برخوردارند، گفت: پارسال 40 نفر از کودکان دچاراختلالات شنوایی از کمک هزینه کاشت حلزون و هزینه تعمیر و تعویض قطعات بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی افزود: امسال در 6 ماه نخست 12 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده که براساس اولویتها به ناشنوایان و کم شنوایان اختصاص می یابد.

آقای عرب نژاد گفت: اولویت اول کاشت حلزون با کودکان و نوزادان کمتر  از دو سال، سپس کودکان 2 سال تا پیش دبستانی و سوم  سایر متقاضیان بالاتر از 6 سال است.

وی افزود: تاکنون 203 عدد سمعک و 3 هزار و 600 بسته باطری سمعک با هزینه جمعا 115 میلیون تومان برایین توانخواهان ناشنوا و کم شنوا  براساس اولویت توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سمعک در رأس وسایل کمک توانبخشی قرار دارد، گفت: ناشنوایی یکی از معلولیتهای پنهان و از شایعترین معلولیت هاست و بیشترین آمار معلولیت در استان به ترتیب مربوط به ناتوانی جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی،  بینایی و چند معلولیتی است .

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ناشنوا کم شنوا بهزیستی خراسان جنوبی معلولیت کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.
وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.
کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت