Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه ثبت‌نام جهت صدور ویزای اربعین از پنج‌شنبه، 5 مهرماه جاری در این استان آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان جهت حضور در پیاده‌روی اربعین می‌توانند به دو طریق ثبت‌نام كنند.
وی افزود: یكی پیش‌ ثبت‌نام در سامانه اینترنتی سماح است كه زائران جهت قطعی شدن ثبت‌نام خود باید حتماً به یكی از دفاتر و شركت‌های زیارتی مجاز مراجعه كنند و دیگری مراجعه مستقیم به همین مراكز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینلی به زائران هشدار داد كه برای ثبت‌نام حتماً به دفاتر و شركت‌های زیارتی مجاز كه اسامی آن‌ها در سایت سازمان حج و زیارت موجود است، مراجعه كنند.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین گفت: پرداخت هرگونه وجه نقد به‌صورت دستی برای ثبت‌نام زائران ممنوع است و پرداخت هزینه‌ها تنها از طریق دستگاه‌های كارتخاون شركت‌های زیارتی مجاز صورت می‌گیرد لذا زائران به هیچ عنوان وجه نقدی را به افراد ناشناخته تحویل ندهند.

اشاره به هزینه ثبت‌نام
وی با اشاره به هزینه‌های ثبت‌نام گفت: هزینه‌های ثبت‌نام جهت صدور وزیر شامل 40 دلار ویزا و 35 هزار تومان هزینه‌های تكمیلی شامل بیمه، هلال احمر، رابط سفارت و غیره است كه به طور كلی تقریباً 377 هزار و 700 تومان می‌شود.

عملیات صدور ویزای اربعین در استان فارس آغاز خواهد شد
زینلی با بیان اینكه به زودی عملیات صدور ویزای اربعین در استان فارس آغاز خواهد شد، این نكته را یادآور شد كه سازمان حج و زیارت تنها متولی صدور ویزاست و هزینه‌هایی كه از زائران دریافت می‌شود تنها برای همین امر است و هزینه‌های ایاب و ذهاب درون كشور و كشور عراق و همچنین سایر هزینه‌ها به عهده این سازمان نیست.

راه‌اندازی دفتر كنسولگری عراق در شیراز
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از راه‌اندازی دفتر كنسولگری عراق در شیراز به‌منظور تسریع در روند صدور ویزای اربعین خبر داد و گفت:‌ سفرهای اربعین از استان فارس همگی به‌صورت زمینی خواهند بود و سفر هوایی نخواهیم داشت.
وی در پایان آخرین مهلت ثبت‌نام را قبل از پیاده‌روی بزرگ اربعین اعلام كرد و از مردم خواست تا ثبت‌نام را به روزهای آخر موكول نكنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي ويزاي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد | زائران خانه خدا نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 848542 منبع: ایسنا برچسب‌ها هزینه خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه