Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیرو درج خبری با عنوان «نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای طرحی که قفل شد» در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز در مورخ 20/6/97، جوابیه‌ای را ارسال کرده است.

به گزارش تین‌نیوز در این جوابیه آمده است: «طی دهه‌های قبل طرح ملی نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری (اعم از جاده‌ای، ریلی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)، با هدف کاهش مصرف سوخت و تبعات اقتصادی و زیست‌محیطی آن و هم‌چنین ارتقای ایمنی در حمل‌ونقل کشور موردتوجه دستگاه اجرایی قرار نگرفته بود که با دستور ریاست محترم جمهور طی حدود هفت ماه گذشته به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح نوسازی بخشی از ناوگان جاده‌ای کشور و یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

گفتنی است که مجموع کل ناوگان تحت پوشش این طرح، حدود 202هزار دستگاه است که در فاز اول از سال اول این طرح تا این تاریخ برای 40.426 دستگاه انواع خودروی تجاری سنگین شامل کامیون، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس برنامه‌ریزی و ثبت سفارش تامین قطعات اصلی منفصله توسط خودروسازان داخلی صورت گرفته است. هم‌چنین از این تعداد برای بیش از 26 هزار دستگاه خودرو نیز مسدودی ارزی صورت پذیرفته و مراحل پرداخت ارزی لازم در حال انجام است.

بخشی از قطعات خودرویی موردنیاز نیز توسط تامین‌کنندگان خارجی طرف قرارداد با خودروسازان داخلی و همکار در این طرح، تولید و در حال ارسال به کشور است که طبق برنامه زمان‌بندی بخشی از محصولات تولیدی تا اواخر فصل پاییز سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به نبود وجود ظرفیت تولید در سال‌های گذشته، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید ناوگان در ابتدای طرح زمان‌بر بوده و با پیشرفت فازهای اجرایی طرح و فعال‌سازی بیشتر خودروسازان داخلی، سرعت تامین و تحویل ناوگان در ادامه افزایش‌یافته و طی برنامه زمان‌بندی منتهی به سال 1400 هدف تعیینی محقق خواهد شد.»

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، نزدیک به ۳۲ درصد افزایش یافته است. 

ایرج دست نشان ادامه داد: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یک سال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.

وی یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر