Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان اقدام پاکستان و افغانستان برای برگزاری کنفرانسی با حضور روحانیون و مسئولان امور مذهبی علیه این گروه و اعلام آن به عنوان یک گروه "غیر اسلامی" را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیاتی از افغانستان شامل روحانیون و مقامات کشور به اسلام آباد سفر کرده و مذاکراتی را با همتایان پاکستانی خود برای فراهم کردن مقدمات و انجام آمادگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس روحانیون انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات از روز جمعه آغاز شده و روز شنبه نیز ادامه یافت اما هر دو کشور از بیان جزئیات درباره این مذارکرات خودداری کردند.

طالبان در واکنش به تصمیم پاکستان و افغانستان مبنی بر برگزاری کنفرانس روحانیون علیه این گروه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: طالبان از روحانیون و علمای دینی در افغانستان و پاکستان می‌خواهد که در این کنفرانس شرکت نکنند و در دام توطئه‌های آمریکا نیفتند و از هرگونه همکاری غیر مستقیم با متجاوزان آمریکایی خودداری کنند.

طالبان در این بیانیه آورده است: ماموریت نظامی آمریکا علیه طالبان شکست خورده است و متجاوزان اکنون به دنبال برگزاری چنین کنفرانس‌هایی هستند تا گزارش‌های جعلی علیه مذاکرات صلح ارائه کنند و بدین شکل سرپوشی بر شکست‌های خود گذاشته و اشغالگری خود را علیه افغانستان توجیه کنند.

امسال عربستان سعودی و اندونزی نیز کنفرانسی با حضور روحانیون و علمای اسلامی از جمله از روحانیون افغانستان برگزار کردند.

در این کنفرانس "بمب گذاری‌های انتحاری" به عنوان یک اقدام منع شده و حرام در اسلام توسط شرکت کنندگان محکوم شد و از طالبان خواسته شد که برای پایان جنگ و درگیری با کابل مذاکرات مستقیم برگزار کند.

این کنفرانس با حضور روحانیونی از اندونزی، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی در ماه می در جاکارتا برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد