Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۹ سپتامبر به مناسبت نودمین سالگرد تولد انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی مراسمی در تالار بزرگ شهر رم برگزار و از این ستاره موسیقی تجلیل شد.

موریکونه تاکنون بیش از ۱۰۰ قطعه موسیقی کلاسیک و بیش از ۵۰۰ اثر برای فیلم های سینمایی و تلویزیونی ساخته است که موسیقی سه گانه «دلار» سرجیو لئونه شامل فیلم های «به خاطر یک مشت دلار»(۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر»(۱۹۶۵) و «خوب، بد، زشت»(۱۹۶۶) از آن دست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علاوه بر دریافت اسکار افتخاری برای یک عمر فعالیت هنری در سال ۲۰۰۷، جایزه بهترین موسیقی فیلم مراسم اسکار سال ۲۰۱۶ را نیز برای «هشت نفرت انگیز» تارانتینو در سن ۸۷ سالگی از آن خود کرد.

سرجیو ماتارلا رییس جمهوری ایتالیا که در سالن «پارکو دلا موزیکا» رم حضور داشت، در پایان مراسم در حرکتی غیرمنتظره از سن بالا رفته و این موسیقیدان برجسته را در آغوش کشید.

جوزپه تورناتوره کارگردان صاحب سبک ایتالیایی که این روزها مشغول ساخت مستندی درباره موریکونه است نیز در این مراسم حضور یافته بود. نیکولا پیووانی دارنده اسکار بهترین موسیقی برای فیلم «زندگی زیباست»(۱۹۹۷) و داریو ماریانلی آهنگساز «تاوان»(۲۰۰۷) از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

موریکونه همچنین در بخشی از این مراسم، رهبری ارکستر دو قطعه از خاطره انگیزترین آثار خود یعنی موسیقی فیلم های «ماموریت»(۱۹۸۶) و «افسانه ۱۹۰۰»(۱۹۹۸) را به دست گرفت. او بعدا در گفتگو با خبرنگاران گفت که در آغاز مسیر حرفه ای خود از بیان اینکه موسیقی فیلم می نوشت خجل بود و این کار را خصوصا از پتراسی، معلم خود پنهان می کرد.

در کارنامه هنری موریکونه کار با کارگردانان بزرگ دیگری چون برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون و پیر پائولو پازولینی دیده می شود. روزنامه گاردین در فوریه سال ۲۰۰۱ با انتشار مقاله‌ای وی را «موتزارت سینما» لقب داد.

انیو موریکونه کیست 

انیو موریکونه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) نود ساله می شود.

 انیو موریکونه (به ایتالیایی: Ennio Morricone) تلفظ ایتالیایی: [ɛnnjo morriˈko:neˈ] (متولد ۱۰ نوامبر سال ۱۹۲۸) آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی است.
در شش دهه انیو موریکونه برای بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته است.
انیو موریکونه از سوی دولت‌های ایتالیا، فرانسه[ و مقدونیه ] نشان افتخار دریافت کرده‌است. در سال ۲۰۰۷ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا یک عمر فعالیت هنری وی را "مشارکتی درخشان و چند وجهی در هنر موسیقی فیلم" تلقی نمود و اسکار افتخاریآکادمی را به او اهدا کرد. وی که طی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۵ میلادی نامزد دریافت شش جایزه اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم بود در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت این جایزه برای موسیقی هشت نفرت‌انگیز در بخش رقابتی شد.

موریکونه  پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان 

موریکونه را شاید بتوان پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان دانست روزنامه گاردین در فوریه سال ۲۰۰۱ با انتشار مقاله‌ای وی را «موتزارت سینما» لقب داد در نوامبر ۲۰۱۲ نشریه سینمایی ورایتی در ایالات متحده، با کسب نظر از ۴۰ آهنگساز فعال سینما، موسیقی انیو موریکونه برای فیلم «ماموریت» را بهترین موسیقی نوشته شده برای یک اثر سینمایی تا به آن زمان اعلام کرد از میان آثار او که بالغ بر ۶۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است «روزی روزگاری در غرب» با فروش تقریبی ۱۰ میلیون نسخه از پرفروش‌ترین موسیقی‌های اینسترومنتال فیلم در تاریخ سینما به‌شمار می‌آید/مهر 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج طرح مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور در میامی اجرا شد

آشوری گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری در ۱۳ آبان سال ۱۴۰۰ به استان سمنان ۱۴۵ مصوب داشت که از این تعداد پنج مورد مربوط به شهرستان میامی بود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۹۵۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، ابراز کرد: طرح‌های عمرانی میامی در حوزه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و انتظامی اجرا شد.

فرماندار میامی به راه‌اندازی بیمارستان امام رضا(ع) از جمله طرح‌های مصوب دور اول سفر در این شهرستان اشاره کرد، گفت: برای ساخت این بیمارستان ۳۲ تختخوابی اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل سفر تامین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رییس جمهور در استان سمنان
  • نامه‌های مردم استان سمنان به رییس جمهور
  • دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد
  • دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در دشتی
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • پنج طرح مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور در میامی اجرا شد
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • رییس‌جمهور سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟