Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیما زارع، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تشكیل هیئت هنرمندان این استان و اجرای برنامه‌های سوگواری در دهه دوم محرم گفت: هیئت هنرمندان فارس به‌همت جمعی از بزرگان هنر متعهد این استان نظیر اساتیدی چون چیزفهم، هودی، فقیه و غیره و به دبیری احمد مؤمنی تشكیل شد.
وی افزود: طی سیاستگذاری كه این هیئت انجام دادند بنا شد تا در سال جاری و طی روزهای 4 تا 6 مهرماه جاری هنرمندان استان فارس به سوگواری در قالب اجرای برنامه‌های هنری مرتبط با عاشورا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع با یادآوری اینكه دستگاه‌های مختلف حتی در اجرای برنامه‌های هنری جانبی این هیئت نیز دخیل نبوده‌اند، گفت: اگر دستگاهی هم در این زمینه ورود كرد فقط بسترسازی و پشتیبانی از فعالیت هنرمندان بود كه همگی وظیفه خود را انجام داده‌اند.

نذر هنری كه برای نخستین بار رقم خورد
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در عین حال از همكاری دستگاه‌های نظیر اداره‌كل ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری شیراز در برپایی برنامه‌های هیئت هنرمندان قدردانی كرد و گفت: بزرگترین اتفاقی كه در برنامه هیئت هنرمندان افتاد این بود كه تمام هنرمندان، هنر خود را نذر امام حسین(ع) كردند یعنی نذر هنری بزرگترین اتفاقی بود كه طی این ایام توسط هنرمندان فارس برای نخستین بار رخ داد.
وی گفت: در طی این سه شب هنرهای مختلفی نظیر بداهه‌نویسی، نقاشی، چاووش‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و غیره توسط هنرمندان اجرا شد.

استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از هنرنمایی هنرمندان
زارع هم از هنرمندان درخواست كرد كه چنین كاری را با قوت ادامه دهند و هم از مسئولان درخواست كرد كه هنرمندان را در این راه یاری رسانند و ادامه داد: چیزی كه ما در طی این مدت مشاهده كردیم این بود كه هر تیپ و سلیقه‌ای هنگام بازدید از این نمایشگاه متأثر شده و تحت تأثیر قرار می‌گرفتند و این نشان می‌دهد كه كار نشده است وگرنه دل‌ها آماده است.

ملت ایران هیچگاه دست از دیانت خود بر نمی‌دارند
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس تأكید كرد: درست است كه شرایط اقتصادی و فضاهای غیره به مردم فشار می‌آورد اما مردم پای دین و انقلاب خود ایستاده‌اند و دست از آن‌ها بر نمی‌دارند؛ البته در این میان برخی هستند كه سعی می‌كنند از فضای به وجود آمده سوءاستفاده كنند اما كور خوانده‌اند این مردم دین خود را هرگز كنار نمی‌گذارند.

تلاش‌های هیئت هنرمندان فارس در عرصه ملی معرفی شود
وی با بیان اینكه این كار در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود تا نقاط ضعف آن برطرف شود، گفت: این كار برای نخستین بار به عنوان پایلوت در سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا شد اما اگر دستگاه‌های دولتی به خصوص استانداری فارس كمك كند می‌توانیم این كار به استان‌های دیگر و حتی در عرصه ملی مطرح كنیم چنانچه ما جشنواره معرفی شیراز را در تهران اجرا كردیم، چنین كاری هم می‌توانیم در تهران به وسیله هنرمندان فارس اجرا كنیم.

لزوم حمایت مسئولان جهت راه‌اندازی موكب هنرمندان فارس در پیاده‌روی اربعین
زارع در ادامه سخنان خود با اشاره به ابراز ارادت هنرمندان فارس در ایام اربعین حسینی گفت:‌ در سال گذشته و در حاشیه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شیراز، یك گروه 100 نفری تعزیه به اجرای برنامه پرداختند و همچنین موكب خوشنویسان نیز در این پیاده‌روی برپا شده بود كه اگر مسئولان استان كمك كنند ما می‌تواند همین هنرمندان را به راهپیمایی اصلی پیاده‌روی در فاصله نجف و كربلا برده و موكب هنرمندان فارس را در آنجا برپا كنیم تا هنرمندان بتوانند نذر هنری خود را به ساحت مقدس امام حسین(ع) ادا كنند و هنرمندان ما این آمادگی را دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي نيما زارع پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس

گروهی از هواداران یوونتوس قویا از الگری حمایت می کنند.

دیدار آاس رم و یوونتوس در هفته ۳۵ سری آ ۲۰۲۳/۲۴ با تساوی‌ ۱-۱ به پایان رسید. تیم مکس الگری در نیم فصل دوم سری آ کاملا ناامیدکننده ظاهر شده و از ۱۴ بازی اخیر خود به فقط ۱۴ امتیاز رسیده است. با این حال الگری همچنان هواداران خود را دارد و گروهی از تماشاگران یوونتوس‌ هر هفته از او در استادیوم ها حمایت می کنند. شب گذشته برخی از هواداران یوونتوس در ورزشگاه المپیکو، بنری خطاب به الگری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:

آقای الگری، تو باید در تیم ما بمانی. ما می‌خواهیم با تو به جام جهانی باشگاه‌ها برویم.

این بنر دقیقا هفته گذشته نیز بیرون ورزشگاه آلیانز تورین به چشم آمد.

بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین