Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی ضمن اشاره به تلاش‌های ولیعهد سعودی برای اجرای اصلاحات بی سابقه، روند این اصلاحات را نگران کننده ارزیابی کرده است. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فارن پالیسی، برای کسانی که حامی اصلی تلاش های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای اجرای اصلاحات بی سابقه بوده اند، ماه های اخیر مایه نگرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه های اخیر به طور مرتب اخبار بدی شنیده شده و اخبار خوب و مثبت به ندرت وجود داشته است. کسانی که تصور می کنند اصلاحات عربستان سعودی در قرن 21 به آرامی و بدون شکست پیش خواهد رفت، تنها خودشان را گول می زنند. ولی اکنون علائم و نشانه های کافی هشدار دهنده برای دولت ترامپ وجود دارد تا توجه بیشتری کرده و نسبت به تحولات عربستان سعودی نگران باشد.

تازه ترین نشانه از مشکلات و چالش های مربوط به اصلاحات در عربستان سعودی، اخباری است که ماه گذشته درباره شرکت نفتی آرامکو منتشر شد، این شرکت بزرگ دولتی عربستان که پیش از این قصد داشت بخشی از سهام خود را واگذار کند، ظاهرا اجرای این تصمیم را لغو کرده است.

البته خالد الفلیح وزیر نفت عربستان سعی کرد تا نگرانی ها درباره این موضوع را برطرف کند. وی در اظهاراتی گفت: دولت ریاض همچنین متعهد به فروش 5 درصد سهام شرکت آرامکو در زمانی است که خودش انتخاب می کند.

ولی این اظهارات نتوانست چندان قانع کننده باشد. از زمانی که محمد بن سلمان برای نخستین بار در سال 2016 میلادی تصمیم مربوط به فروش بخشی از سهام شرکت آرامکو را مطرح کرد، ضرب الاجل ها یکی پس از دیگری از بین رفته است و با اظهارات وزیر نفت عربستان دیگر هیچ ضرب الاجلی برای واگذاری سهام این شرکت وجود ندارد.

بر اساس اعلام رویترز، ملک سلمان شاه عربستان در ماه رمضان نامه شکایت آمیزی را از شاهزاده ها، بانکداران و مدیران ارشد آرامکو درباره واگذاری سهام این شرکت دریافت کرده است. مهمترین نگرانی آنها این بوده است که عرضه سهام شرکت آرامکو در یکی از بزرگترین بازارهای سهام جهان مستلزم شفاف سازی قراردادها و مبادلات مالی شرکت خواهد بود و این مساله می تواند موجب فاش شدن فعالیت ها و قراردادهای غیرقانونی شود که در نهایت نه تنها به ضرر شرکت آرامکو تمام خواهد شد بلکه اعتبار خاندان سعودی را نیز زیر سئوال می برد.

به نظر می رسد لغو واگذاری سهام آرامکو یک چالش و شکست بزرگ برای محمد بن سلمان خواهد بود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏