Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس امروز هم به دنبال سقف‌شکنی‌های خود با ۷۶۹۷.۸۹ واحد رشد به سطح ۱۹۵ هزار و ۱۰۴.۰۲ واحد رسید.

با انتشار گزارش‌های مثبت شش ماهه شرکت‌ها و سرازیر شدن نقدینگی جدید به بازار٬ امروز هم مانند روزهای قبل همه شاخص‌های بازار به روند صعودی خود ادامه دادند؛ به‌طوری که شاخص کل بورس امروز با ۷۶۹۷.۸۹ واحد معادل ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ درصد رشد به سطح ۱۹۵ هزار و ۱۰۴.۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۲۴۸.۱ واحد معادل ۳.۸۳ درصد رشد٬ به رقم ۳۳ هزار و ۸۶۶.۲۲ واحد رسید.

ارزش معاملات امروز بورس حدود ۱۷۷۶ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورس حدود ۱۷۵۰ میلیارد تومان و مجموع ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بورس و فرابورس امروز حدود 2130 میلیارد تومان بود.

 

شاخص تحت تاثیر کدام نمادها قرار گرفت

شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۶۵۶.۸۲ واحد٬ صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۳.۵۵ واحد٬ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۲.۴۶ واحد٬ معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۵۴.۸۹ واحد٬ پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۹۲.۵۵ واحد٬ ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۸۶.۲۶ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۶۲.۲۳ واحد رشد٬ بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. همانطور که مشخص است٬ شرکت‌هایی از گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی٬ محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

 

برترین گروه‌ها کدام بودند

امروز بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های فلزات اساسی، فراورده‌های نفتی٬ شیمیایی٬ خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها٬ بانک‌ها و کانه‌های فلزی اختصاص داشت.

 

کدام صنایع بیشترین بازده را داشتند

امروز ۳۶ صنعت بازده مثبت و سه صنعت بازده صفر داشتند. به دنبال انتشار گزارش‌های شش ماهه مساعد از سوی شرکت‌ها و ورود نقدینگی جدید٬ تقریبا همه صنایع بورسی روندی مثبت را تجربه می‌کنند. امروز گروه استخراج نفت و گاز با تک‌سهم «حفاری» با رشد ۹.۶۵ درصدی بیشترین بازده را نصیب سهامداران خود کرد. گروه استخراج کانه‌های فلزی به سرکردگی «کچاد» که بیشترین رشد قیمتی امروز این گروه را داشت٬ بازدهی معادل ۸.۰۸ درصد را برای خود ثبت کرد و تمام شرکت‌های این گروه امروز در محدوده مثبت معامله شدند. انبوه‌سازی و املاک با بازده ۶.۵ درصدی سومین گروه پربازده امروز بود و تمام شرکت‌های آن مثبت بودند. گروه ساخت محصولات فلزی ۵.۸۳ درصد بازده داشت و همه شرکت‌های زیرگروه آن سبزپوش بودند. پنجمین گروه پربازده امروز کاشی و سرامیک با بازده ۵.۸۲ درصدی بود و مانند سایر گروه‌ها همه شرکت‌های آن مثبت معامله شدند. گروه محصولات غذایی ۵.۵۲ درصد بازده داشت و از این گروه نمادهای «غشهد»٬ «غپینو» و «غشصفا» برخلاف بازار٬ روز خود را منفی به پایان بردند.

 

پربازده‌ترین شرکت‌ها در معاملات امروز

شرکت پخش البرز (پخش) با بازده ۷۷.۶۴ درصدی امروز بیشترین بازده را در میان تمام سهام معامله شده داشت. پس از آن جام دارو (فجام) با ۴۲.۵۸ درصد و بین‌المللی توسعه ساختمان (ثاخت) با ۱۴.۱۶ درصد بیشترین بازده معاملات امروز را به ثبت رساندند. اما آن سوی طیف٬ شرکت ماداکتو استیل کرد (فماک) با زیان ۱۴.۲۹ درصدی بدترین سهم مورد معامله امروز بود که البته این نماد در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس قرار دارد. «کسرام»٬ «غشهد» و «خوساز» از جمله منفی‌های امروز بازار بودند.

 

بیشترین عرضه و تقاضا برای کدام شرکت‌ها بود

بیشترین تقاضاهای امروز از جنس بانکی بود؛ به‌طوری که نمادهای «وتجارت»٬ «وبصادر»٬ «دی» و «وپست» بیشترین تقاضای خرید را داشتند. بیشترین تقاضای فروش هم مربوط به نماد «پکرمان» و سپس «نبورس» و «وغدیر» بود. نماد «ولملت» هم در میان نمادهای با بیشترین تقاضای فروش قرار داشت.

 

کوتاه از فرابورس

آیفکس امروز با ۷۷.۷ واحد (۳.۶۱ درصد) رشد٬ بر پله ۲۲۲۸.۶ واحد ایستاد. نمادهای ‌»مارون»٬ «زاگرس»٬ «ذوب»، «شاوان»٬ «شراز»٬ «دماوند» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. امروز ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی فرابورس حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود.

 

خبرگزاری اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000A3V برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، فرابورس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص