Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی سردشت از دستگیری عاملان کلاهبرداری اینترنتی و کارت به کارت در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی داده و روانه زندان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ فیض الله علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، به تشریح جزئیات بیشتر این ماجرا پرداخت و افزود: یکی از این دو کلاهبردار اشخاصی را که در حساب آنها پول وجود داشت شناسایی کرده و سپس شماره تماس سوژه را برای کلاهبردار دیگر می فرستاد تا با وی تماس بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی سردشت بیان کرد: فرد کلاهبردار خودش را یکی از اقوام دور و یا یکی از مسئولان شهرستانی معرفی می کرد تا با استفاده از نوعدوستی مردم آنها را فریب داده و با این گفته که فعلا در شهری غریب هستم و پولی در حساب ندارم سوژه های خود را به انتقال وجوه مورد نظرشان تشویق می کردند.

وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی سردشت قرار گرفت و پس از کار اطلاعاتی دقیق و فنی کلاهبردار اصلی در یکی از شهرهای شمالی استان دستگیر و بلافاصله نسبت به دستگیری همکار وی هم اقدام شد.

سرهنگ علیزاده خاطر نشان کرد: در بازجویی های فنی پلیس آنها به ۵۸ فقره کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند که ۲۰ فقره از آنها در سطح شهرستان سردشت اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: هر کسی در این زمینه شکایتی دارد با در داشتن مدارک به پلیس آگاهی سردشت مراجعه کند تا بلافاصله پس از ثبت مدارک مثبته نسبت به رسیدگی آنها اقدام شود.

وی مردم را از کلاهبرداری های دیگر در قالب برخورداری از سهام عدالت و یا وامهای بانکی خبردار کرد و گفت: شاید افرادی از شما بخواهند که برای دریافت وام و یا سهام عدالت به کارتخوان ها و باجه مراجعه و رمز دوم و یا رمز اصلی و سایر مشخات کارت های بانکی را ارائه دهید اما بدانید که هرگز برای دریافت چنین برخورداریهایی به غیر از شماره کارت هیچگونه اطلاعات دیگری از شما خواسته نمی شود.

علیزاده از شهروندان در خواست کرد به محض مواجهه با چنین شرایطی با تماس با سامانه ۱۱۰ و یا ۱۳۰ پلیس را از وقوع چنین کلاهبرداریهایی آگاه کنید تا گامهای پیشگیرانه در این خصوص برداشته شود.

وی همچنین با تبریک هفته ناجا گفت: هفته ناجا از روز جمعه ۱۳ مهر شروع و تا ۱۹ همین ماه با شعار “پلیس مقتدر امین مردم” ادامه خواهد داشت که طی این هفته برنامه های متنوعی متناسب با شعار روزانه چیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله استان گلستان از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی ربایش کودک کلاله‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزء افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت میزان، یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند