Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:40:40 GMT

۵۴۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند انجام شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۱۹۵۴

۵۴۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۵۴۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند انجام شده است که ۴۴ هزار و ۳۸ مسافر از فرودگاه بین‌المللی بیرجند تردد کردند و در این مدت ۵۲۵ هزار کیلوگرم بار جابه‌جا شده است. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال در 273 پرواز ورودی فرودگاه بیرجند 21 هزار و 656 مسافر و در 273 پرواز خروجی 22 هزار و 382 مسافر و در مجموع 44 هزار و 38 مسافر از فرودگاه بین‌المللی بیرجند تردد کردند و در این مدت 525 هزار کیلوگرم بار نیز جابه‌جا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: تعداد مسافرین ورودی و خروجی به استان نسبت به شش ماه سال گذشته با کاهش 26 درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در زمینه علت کاهش مسافران بیان کرد: با توجه به تعداد مسافر فرودگاه بیرجند ایرلاین‌ها همواره به دنبال استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط برای سرویس دهی به مرکز استان هستند و به همین جهت از ابتدای امسال هواپیمایی ایران ایر که بیشترین پرواز را به فرودگاه بیرجند دارد به دلیل مشکل کمبود ناوگان در هواپیماهای فوکر 100 و ام دی برخی از پروازهای خود را نه تنها به فرودگاه بیرجند بلکه به بسیاری از فرودگاه‌های کشور لغو کرد و این کاهش نسبی مسافر دامنگیر بسیاری از فرودگاه‌های کشور نیز شده است.

سلامی در زمینه اقدامات صورت گرفته گفت: پس از اعلام باطلی پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در اوایل سال طی تلاش‌هایی توسط این اداره کل صورت پذیرفت و شرکت هواپیمایی آتا روزهای زوج تعداد یک پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران به برنامه پروازی این فرودگاه اضافه کرد که تا حدی مشکل لغو پروازهای هواپیمایی هما را در بیرجند برطرف کرد لیکن به دلیل مشکلات هندلینگ و برخی مشکلات دیگر مرتبط با ناوگان هواپیمایی آتا، فعلاً برقرار نیست اما به زودی به حالت عادی باز می‌گردد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر افزوده شدن هفته‌ای 4 پرواز به برنامه پروازی اما باز هم نسبت به میانگین سال گذشته شاهد کاهش 14 درصدی پروازها به فرودگاه بیرجند هستیم که تنها دلیل آن کمبود ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و لغو برخی از پروازها به فرودگاه بیرجند توسط این شرکت است.

سلامی افزایش قیمت بلیط های هواپیما را نیز از دیگر عوامل کاهش تعداد مسافر در شش ماه سال جاری نسبت به سال گذشته دانست و افزود: با رایزنی‌هایی که توسط این اداره کل با مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری صورت پذیرفت نرخ بلیط‌ها کاهش نسبی داشته است.

وی در مورد افزایش پروازهای فرودگاه‌های استان گفت: طی جلسات و پیگیرهای مستمر این اداره کل و پیگیری‌هایی که توسط نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی و استانداری خراسان جنوبی طی هفته گذشته با ایرلاین‌های فعال در سطح کشور انجام شد در حال رایزنی برای برقراری پرواز تهران-بیرجند-تهران توسط یکی از این ایرلاین ها و اضافه شدن پروازهای بیرجند-مشهد-بیرجند هستیم که به زودی نتیجه آن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در زمینه پروازهای فرودگاه طبس گفت: از ابتدای امسال 80 پرواز از این فرودگاه انجام شده که در این مدت 4 هزار و 361 مسافر و 34 هزار کیلوگرم بار جابه‌جا شده است.

سلامی یادآور شد: در فرودگاه طبس هفته‌ای دو پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی قرار است از امروز پنج نوبت پرواز فوق العاده، از تهران به بجنورد و برعکس برقرار شود.

به گفته قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد با پرواز هواپیمای ای تی آر ۷۲ ایران ایر و فوکر ۱۰۰ ایران ایر، از تهران به مقصد بجنورد آغاز می شود. این پروازها با توجه به حضور تجاز استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور صورت می گیرد.

این نمایشگاه امروز در تهران گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)