Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:56:39 GMT

دوره آموزش ثبت سفارش کالا در قشم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۲۰۱۴

دوره آموزش ثبت سفارش کالا در قشم برگزار شد

قشم- ایرنا- مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دوره آموزش ثبت سفارش کالا با هدف آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی برای چگونگی ورود به سامانه جامع تجارت و ثبت سفارش برگزار شد.

هرمز امیری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره با حضور نماینده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برای بیش از 100 نفر از فعالان حوزه اقتصادی قشم شامل بازرگانان و تولیدکنندگان جزیره قشم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، ثبت سفارش واردات کالا در نقاط مختلف کشور از طریق سامانه جامع تجارت و در مناطق آزاد با ورود به سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی(سیفام) انجام می شود.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در این دوره آموزشی همچنین روش های تامین ارز و خرید آن از سامانه نظام یکپارچه‌ معاملات ارزی(نیما) به شرکت کنندگان ارائه شد.
امکان ثبت سفارش واردات کالا در منطقه آزاد قشم از 20 مرداد ماه سال جاری برای همه فعالان اقتصادی این جزیره ایجاد شده است.
15 هزار فعال اقتصادی در قشم در حال فعالیت هستند. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ثبت سفارش كالا سامانه نيما قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  مزایا و معافیت‌های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی از جمله امکان ورود و به‌کارگیری ماشین‌آلات، قطعات یدکی، وسایل نقلیه و مواد اولیه مورد نیاز بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و همچنین تسهیلات گمرکی برای ورود کالا‌های ساخته شده در منطقه به داخل کشور به تناسب ارزش افزوده و مواد داخلی به کار رفته در آن را از جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران برشمرد.

او گفت: طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری، تولیدی، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.  

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  همچنین امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، تفکیک و واگذاری کالا‌های وارده بر اساس قبض انبار تفکیکی و صدور گواهی تولید برای کالا‌های تولیدی شرکت‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را از دیگر مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی بندری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی (ره) و همچنین استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران و بازرگانان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر، طی سال‌های آتی شاهد نمود بیشتر استفاده از مزایای مناطق ویژه اقتصادی در رونق اقتصادی و تجاری این بندر استراتژیک کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در منطقه آزاد چابهار کشف شد
  • منطقه آزاد کیش در رده سفید ارزیابی عملکرد