Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیارت پیشوایان دینی و اهل بیت پیامبر همواره  بسیار سفارش شده است که در بین آن‌ها زیارت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) جایگاه ویژه دارد؛ به‌طوریکه سفارش شده مشتاقان، شیفتگان وشیعیان آن حضرت‌(ع) با وجود احتمال ضرر و خطر به زیارت بشتابند و خطرات احتمالی آن را به جان بخرند و در اجر عظیم آن شریک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نزديك به 14 قرن از واقعه عاشورا و زيارت قبر شهيدان كربلا توسط فرزندان سيد الشهداء و كاروان اسيران كربلا می‌گذرد و امروز آن حركت مبدا و خواستگاه يك حركت عظيم است. هر ساله در روزهای منتهی به اربعین حسینی، شيعيان و دوستداران اباعبدالله الحسين(ع) اعم از زن و مرد، پير و جوان، فقير و غنی و از همه نژادها  از سراسر جهان خود را به مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا می‌رسانند و به یاد كاروان حسينی این مسیر را با عشق و با پای پياده طی می‌کنند تا در روز ویژه اربعین به حرم ارباب بی‌کفن برسند.

شرافت و برتری سرزمین کربلا و زیارت آن به قدری زیاد است که امام صادق‌(ع) می‌فرمایند: به راستى که خداوند کربلا را حرم امن و بابرکت قرار داد پیش از آن‌که مکه را حرم قرار دهد. ایشان به زوار کربلا توصیه می‌کردند کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

دشمنان از آغاز تاکنون همواره در تلاش بودند تا با اعمال فشارهایی این ابراز عشق و وفاداری را از بین ببرند و سد راه زیارت و زائران شوند، ولی هرگز نتوانستند و نخواهند توانست؛ چرا که این نور الهی است که خداوند پشتوانه اوست و هیچ کس را توان رویارویی با آن نیست.

این روزها که گرانی و افزایش قیمت دلار بر روی هزینه‌های سفر عتبات نیز تاثیر قابل توجهی گذاشته، تا حدی شیعیان را برای رفتن به این سفر نگران کرده است.

در همین رابطه ویدئویی از سخنرانی‌های شیخ حسین انصاریان منتشر شده که در آن با اشاره به ارزش سفر اربعین از دولت خواسته شده تا با ارائه دلار ۴۲۰۰ تومنی به مردم این سفر را تا حد ممکن برای  زائران حسینی تسهیل کنند. در ادامه می‌توانید ویدئو منتشر شده را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اختصاص ۳ کاروان برای اعزام زائران به حج عمره از استان کرمان، گفت: اعزام زائران، ۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود