Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:38:14 GMT

همدان آتش‌نشان زن نمی‌خواهد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۲۳۳۴

همدان آتش‌نشان زن نمی‌خواهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: شغل آتش‌نشانی، شغلی خطرناک و نیازمند توان و قدرتی فراوان است و به همین علت، بانوان آتش‌نشان نمی‌توانند در حیطه عملیاتی و اجرایی همکاری کنند بنابراین شهر همدان به نیروی خانم احتیاج ندارد.

محمدرضا بیاناتی در گفت‌وگو با ایسنا، از الزام صدور دستورالعمل ایمنی ساختمان‌ها و اماکن عمومی توسط سازمان آتش‌نشانی و در نهایت تأییدیه آن از سوی سازمان خبر داد و اظهار کرد: ساختمان‌های در حال ساخت و اماکن عمومی باید برای ساخت و صدور دستورالعمل ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند و در نهایت با بررسی آن، تأییدیه نهایی صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر 485 مورد برای صدور دستورالعمل ایمنی به سازمان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد فقط 208 مورد تأییدیه نهایی و ایمنی را دریافت کردند.

وی در رابطه با کمبود امکانات تصریح کرد: این سازمان در حوزه عملیاتی و تجهیز امکانات با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد چرا که وقتی شهری توسعه پیدا می‌کند باید تمامی ارگان‌ها و نهادهای آن به تناسب رشد و توسعه یابند اما سازمان آتش‌نشانی در امکاناتی از جمله نردبان‌های هیدرولیکی، بالابرهای هیدرولیکی، خودروهای مجهز به دستگاه فوماتیک و خودورهای پیشرو در عبور از معابر کم‌عرض نیاز به کمک و به‌روزرسانی دارد.

بیاناتی در رابطه با خدماتی که برای نیروهای آسیب‌دیده در حین مأموریت انجام می‌شود، بیان کرد: نیروهایی که در حین عملیات مجروح می‌شوند علاوه بر بیمه فردی برای آنها بیمه مدیریتی درنظر گرفته شده که در صورت افزایش هزینه در دوره درمانی که بیمه فردی آن را تقبل نمی‌کند، بیمه مدیریتی مازاد این هزینه را پرداخت می‌کند که خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال تعداد مجروحان، انگشت‌شمار و جراحت آنها بسیار سطحی بوده است.

وی از آمار بالای مزاحمت تلفنی در 6 ماه نخست سال ابرازناراحتی کرد و گفت: در 6 ماه نخست سال حدود 888 هزار و 32 تماس با سازمان آتش‌نشانی گرفته شده که از این میان حدود 2 هزار و 496 تماس منجر به عملیات شده و حدود 19 هزار و 705 تماس اشتباه بوده و 3 هزار و 331 تماس برای راهنمایی و مشاوره و متأسفانه حدود 62 هزار و 504 تماس مزاحمت تلفنی اعلام شده و 15 تماس عملیات حریق کذب بوده است.

بیاناتی با اشاره به آمار نجات‌یافتگان در 6 ماه نخست سال ادامه داد: طی عملیاتی که در 6 ماه نخست سال انجام شده است، حدود 854 نفر توسط نیروهای امدادونجات از حادثه نجات یافته‌اند و متأسفانه 5 نفر از حادثه‌دیدگان فوت شده و مجروحین این حوادث حدود 103 نفر بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی برای افزایش اطلاعات و آموزش همگانی، دوره‌های آموزشی را در مکان‌های عمومی از جمله مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز اداری برگزار کرده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آتش نشان آتش نشاني ايمني منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری سازمان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح امروز، وقوع حریق ساختمان ۴ طبقه در خیابان ویلا، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۶ و ۹ به محل حادثه اعزام شدند.
حریق در طبقه اول مجتمع به وقوع پیوسته که با حضور به موقع آتش نشانان در لحظات اولیه مهار و ️با توجه به انتشار و تراکم دود در طبقات، عملیات تهویه دود و جستجو همزمان توسط آتش نشانان انجام شد و تمام ساکنین به خارج از ساختمان انتقال داده شدند.
متاسفانه در این حادثه یک نفر از ساکنین دچار سوختگی جزئی شده بود که توسط آتش نشانان به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟