Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: تنها فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به صدور مجوز برای تأسیس مراکز ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی است و تأسیس این مراکز شرایط خاصی دارد. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی محمدی در دوره آموزش ناظران و ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان اظهار داشت: یکی از مشکلات برخی بازرسان در مراجعه به باشگاه‌ها نداشتن حکم یا کارت شناسایی است که تلاش داریم با ارسال نمونه حکم واحد فدراسیون پزشکی ورزشی به هیئت‌ها و ادارات ورزش استان اصفهان این مشکل را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ملزم بودن تمام مراجعه‌کنندگان به باشگاه‌ها برای داشتن کارت بیمه ورزشی افزود: بیمه ورزشی اولویت نخست ما است که ارائه و کنترل آن وظیفه متقابل مراجعه‌کنندگان و مدیران باشگاه‌ها است. بازرسان باید در هر باشگاه به صورت رندوم کارت بیمه ورزشکاران را کنترل کرده و آن را با لیست ثبت‌شده در باشگاه مطابقت دهند.

سربازرس استانی فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه بخش زیادی از باشگاه‌های استان را باشگاه‌های بدنسازی تشکیل می‌دهد، ادامه داد: اولویت بعدی ایمنی و استاندارد بودن چیدمان دستگاه‌های باشگاه‌های بدنسازی است و مقرر شد با اضافه شدن بازرسانی از هیئت بدنسازی استان بر این امر نظارت بیشتری صورت گیرد.

هیچ باشگاهی مجاز به ارائه و تجویز مکمل ورزشی نیست

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان به بهداشت اماکن ورزشی و معضل فروش مکمل‌ها اشاره کرد و گفت: فروش و تجویز هر گونه مکمل ورزشی اعم از مجاز یا غیرمجاز به طور کلی در باشگاه‌ها ممنوع است و تنها داروخانه‌ها مجاز به ارائه این محصولات هستند.

محمدی با اشاره به غفلت برخی بازرسان شهرستان‌های استان در دادن اخطار به باشگاه‌های متخلف تصریح کرد: پس از بازرسی اولیه اگر مشکلی در باشگاه وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه مشمول بازرسی ثانویه می‌شود اخطار 21 روزه نیز دریافت می‌کند و مسئول باشگاه 21 روز زمان دارد تا آن مشکل را رفع کند. در صورت عدم رفع مشکل در بازرسی ثانویه، اخطار 10 روزه داده شده و تعهد کتبی گرفته می‌شود و اگر باشگاهی به تعهد پایبند نبود، پلمب می‌شود؛ بنابراین بازرسان باید اخطارها را جدی بگیرند.

وی به شرایط تأسیس مراکز ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی اشاره کرد و بیان داشت: تنها فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به صدور مجوز برای تأسیس این مراکز است. این مراکز حتماً باید پروانه باشگاه داشته باشند، یک پزشک عمومی که دوره پزشک تیم فدراسیون را گذرانده است به عنوان مسئول فنی به کار گیرد و ماسورها نیز باید دارای گواهی دوره ماساژ ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی باشند. همچنین مربی حرکات اصلاحی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حرکات اصلاحی باشد.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: متأسفانه یا خوشبختانه ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای با اخذ مجوز در حال آموزش ماساژ هستند که برخی اوقات در حیطه درمانی نیز دخالت می‌کنند، اما همان‌طور که ماسورهای آموزش‌دیده از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به ارائه خدمات ماساژ زیبایی نیستند، دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای نیز نمی‌توانند خدمات ماساژ ورزشی ارائه دهند.

محمدی با بیان اینکه هیچ بیمه‌ای مانند بیمه مسئولیت نمی‌تواند جایگزین بیمه ورزشی شود، گفت: بازرسان حتماً باید درباره داشتن بیمه ورزشی سخت‌گیری کنند. تعرفه صدور کارت بیمه ورزشی برای یک سال تنها 15 هزار تومان است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود. بیمه مسئولیت در بسیاری از موارد آسیب‌های ورزشی را شامل نمی‌شود و ورزشکاری که بیمه ورزشی نداشته باشد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب هیئت رئیسه هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان، پرونده ورزشکاران آسیب‌دیده‌ای که مبلغ خسارتشان کمتر 500 هزار تومان است دیگر برای تأیید به تهران فرستاده نمی‌شود و به محض تأیید کارشناس، مبلغ خسارت در کمتر از 2 ماه به حساب ورزشکار واریز می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل گفت: مدیران باشگاه‌ها و مدارس والیبال نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، پیمان مدرس ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ با تاکید بر الزام باشگاه‌ها و مدارس والیبال در استان به اخذ مجوز فعالیت از هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل ثبت نام و شروع فعالیت باشگاه‌ها و مدارس والیبال در سطح استان، موسسین این مدارس مجوز لازم جهت فعالیت در مدرسه والیبال را از هیأت والیبال استان اردبیل اخذ کنند.

وی افزود: از رؤسای محترم هیأت‌های والیبال شهرستان‌های استان اردبیل نیز در خصوص همکاری با صدور مجوزهای مورد نیاز برای مدارس والیبال و نظارت کامل بر عملکرد آنها دعوت بعمل می‌آید.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل از آغاز بازدید از مدارس و باشگاه‌های والیبال استان از نیمه دوم تیرماه خبر داد افزود: اعضای هیأت والیبال استان اردبیل در راستای ساماندهی باشگاه‌ها و مدارس والیبال استان و ایجاد محیطی سالم و امن برای علاقمندان به این رشته ورزشی از کلیه باشگاه‌های والیبال استان بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز این بازرسی‌ها از نیمه دوم تیرماه سالجاری اظهار کرد: از فعالیت باشگاه‌ها و مدارس فاقد مجوز از اداره ورزش و جوانان و تاییدیه فنی از هیأت استان جلوگیری خواهد شد بنابراین مدارس والیبال با ارائه درخواست کتبی و تاییدیه از هیأت والیبال شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز فعالیت از هیأت والیبال استان اقدام فرمایند.

کد خبر 745226

دیگر خبرها

  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین