Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، طی مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و هنر فارس و مقارن با روز آتش‌نشان، شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز امروز، 8 مهرماه در ایستگاه آتش نشانی شماره یک این شهر رسماً راه‌اندازی شد.
در این برنامه که به‌صورت نمادین در قدیمی ترین ایستگاه آتش نشانی شیراز برگزار شد، سه اثر «عروس آب، هزار توی تاریکی و زخم شیر» آثار نویسندگان شناخته شده شیراز «قاسم شکری، مهدی جعفری و صمد طاهری» به آتش نشانانِ این ایستگاه اهدا و از نماد شبکه آتش نشانان دوستدار کتاب شیراز رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم گفت: امسال در قالب برنامه‌های شیراز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، طیف‌های مختلف صنفی و اجتماعی برای ترویج کتابخوانی شبکه‌هایی را شکل می‌دهند که در اولین گام در سال گذشته شبکه کافه‌های دوستدار کتاب شیراز با عنوان «دمنوشِ دانش» راه‌اندازی شد و امسال هم با « شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز» این اقدام کلید می‌خورد.
وی افزود: این شبکه‌ها به منظور جریان‌سازی فکری و فرهنگی در حوزه ترویج مطالعۀ مفید و پر کردنِ اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه با کتابخوانی در سطح شهر شیراز ایجاد می‌شود.
امیدبخش گفت: آتش نشان عزیز در کنار خدمت صادقانه و دشوار خود، با توجه به شیفت‌بندی و حضور 24 ساعته در ایستگاه‌ها، فراغت زیادی دارند که امیدواریم با تزریق کتاب به ایستگاه‌های شیراز، بتوان علاوه بر جریان‌سازی و تهییج جامعه، کتابخوانی را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این قشر مهم جامعه تثبیت کرد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در فاز اول پس از راه‌اندازیِ شبکه آتش نشانان دوستدار کتاب شیراز در ایستگاه شماره یک به‌صورت نمادین، معادل 50 میلیون ریال کتاب، به 5 ایستگاه دیگر تا پایان مهر ماه و در ادامه تا پایان فصل پاییز به همه ایستگاه‌های شیراز تزریق و میثاق‌نامه کتابخوانی توسط آتش نشانِ شیراز امضا خواهد شد.
امیدبخش بیان کرد: 3 شبکه دوستدار کتاب دیگر نیز در شیراز به زودی راه‌اندازی می‌شود که اطلاعات آن توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی پایتخت کتاب ایران در شیراز اعلام خواهد شد.
مهدی ظهرابی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این برنامه گفت: پس از حادثه تلخ پلاسکو، ایرانیان بیش از پیش قدر آتش‌نشانان را می‌دانند.
وی افزود: ایجاد شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب و راه‌اندازی آن در صنوف مختلف، اتفاقی مبارک است که تلاش می‌کند در زمانی که دسترسی به کتاب برای اقشار مختلف دشوار باشد، کتاب را به خانه‌ها و محل کار آن‌ها برد.
محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز نیز گفت: برای بهبود شرایط در زمینه ایمنیِ جامعه، فرهنگ حرف اول را می‌زند.
وی افزود: در شرایط کنونی به صورت میانگین روزانه 80 تا 90 خدمات توسط آتش‌نشانان انجام می‌شود که اگر فضای فرهنگی و اگاهی بیش از پیش در جامعه حکم‌فرما شود بدون شک این‌گونه مشکلات به مراتب کمرنگ‌تر خواهد شد.
قانع با بیان اینكه این فرهنگ‌سازی و آگاهی با ترویج فرهنگ مطالعه محقق خواهد شد، ادامه داد: ایجاد شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب برای پر کردنِ اوقات فراغتِ البته اندکِ این قشر مهم جامعه، برنامه‌ای مهم و اثرگذار است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز از آن حمایت خواهد کرد.
یادآور می‌شود، در پایان این برنامه نشانِ « شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز» به‌صورت نمادین به رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اهدا و از آتش نشانان ایستگاه شماره یک شیراز با اهدا گل و کتاب تقدیر شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي روز آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین مدرسه فریلنسری در کشور، توسط دانشگاه علم و فرهنگ و ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

سهیل دادخواه، سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ، درباره راه‌اندازی مدرسه فریلنسری گفت: مدرسه فریلنسری دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «تجربه دنیایی متفاوت با توسعه اکوسیستم فریلنسری ایران» در راستای گسترش اشتغال جوانان در عصر دیجیتال با رویکرد آینده مشاغل، به دنبال ترویج فرهنگ فریلنسری، توانمندسازی فریلنسرها و توسعه اکوسیستم فریلنسری کشور است.

دادخواه ادامه داد:  این اقدام به دنبال توجه ویژه به نیازها و آینده کارآفرینی در کشور شکل‌گرفته است، تا امکانات آموزشی و پشتیبانی برای افرادی که به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه فریلنسری هستند، فراهم شود.

 وی درباره خدمات قابل‌ارائه این مدرسه به پلتفرم‌ها، فریلنسرها، مدرسین و کارفرمایان، گفت: خدمات به پلتفرم‌ها در قالب هدایت کارفرمایان به سمت پلتفرم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ فریلنسری، ترغیب کارفرمایان به واگذاری خدمات به فریلنسرها، ترغیب افراد به فریلنسرشدن، هدایت فریلنسرها به پلتفرم‌ها است.

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ، در همین راستا ادامه داد: همچنین، خدمات به فریلنسرها نیز شامل تعیین صلاحیت حرفه‌ای، کمک به دیده شده فریلنسرهای متخصص و توانمند و ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فریلنسرها است.

دادخواه افزود:ی افزود: از خدمات قابل‌ارائه به مدرسین نیز می‌توان به محورهایی چون کمک به دیده شده افراد توانمند، ارتقا سطح مهارت‌های نرم و سخت آنها، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مربیان، فضای کار اشتراکی، استودیو تولید محتوا، تأمین زیرساخت‌های کلاس حضوری و غیرحضوری اشاره کرد.

وی به خدمات ارائه شده به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: آشنایی با فریلنسرها و نحوه کارکردن با آنها، دسترسی به متخصصین در حوزه‌های مختلف، امکان تبادل نظر و گفتگو در حوزه‌های مختلف نیز خدماتی است که به کارفرمایان ارائه می‌شود.

ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران
 سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار، اضافه کرد: از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران است که همه افراد فعال در زیست‌بوم فریلنسری کشور می‌توانند در این بستر حضور فعال داشته باشند.

 دادخواه ادامه داد: اولین رویداد تخصصی فریلنسری در کشور توسط دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری ۸ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد