Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سولات شما در زمینه «شپش موی سر» را مینا معارف‌وند متخصص طب سنتی پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: چه شامپویی برای رفع شپش موثر است؟ 

جواب: روغن اسفند برای رفع شپش مو مفید است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال: دخترم از صبح تا ظهر مغنعه به سر دارد احساس می‌کند دچار شپش و خارش سر شده است؛ برای درمان شپش سر او باید چه کار کنم؟

جواب: شپش سر ارتباطی با مغنعه ندارد و نوع تغذیه و تحرک بر شپش موثر است؛ باید میزان استحمام کافی داشته باشد و تغذیه خود را تنظیم کند، زمانی که دانش آموزان در مدرسه مغنعه‌های خود را در می‌آورند بیشتر در معرض ابتلا به شپش هستند و مغنعه حکم یک محافظ را برای سر آن‌ها دارد.

بهترین درمان برای شپش موی سر چیست؟

سوال: روی موهایم کمی دانه‌های سفید مانند پوست سر است و این پوسته‌ها من را آزار می‌دهد، برای از بین بردن آن چه راهکاری وجد دارد؟ 

جواب: باید از نزدیک معاینه شوید تا بتوان دقیق تشخیص داد پوست سر است یا شپش، اگر شپش باشد باید سریعا تحت درمان قرار گیرید.

سوال: برای از بین بردن شپش کدام راه سنتی را پیشنهاد می‌کنید، اسفند یا سس مایونز یا سرکه؟

جواب: روغن اسفند برای از بین بردن شپش بسیار مفید است چرا که هم روی حشره هم روی تخم شپش موثر است و او را از بین می‌برد، سرکه تاحدی در از بین بردن شپش تاثیرگذار است اما  سس مایونز تنها روی حشرات بالغ موثر است و روی تخم شپش تاثیر ندارد و آن را از بین نمی‌برد.

سوال: یک سال است دخترم روی سرش شپش دارد و از انواع داروها استفاده کرده است، ولی نتیجه‌ای مثبت نداشت، چه راهی موثر است؟

جواب: روغن اسفند را روی موهایی که تمیز و خشک است بزنید، این کار را 2 روز در هفته انجام دهید تا درمان کامل شود.

سوال: راه قطعی برای درمان شپش چیست؟

جواب: روغن اسفند برای رفع شپش مو مفید است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال: مدتی است که دخترم درگیر شپش شده است، انواع درمان‌های خانگی و شیمیایی را انجام داده‌ام و یک الی 2 هفته موهایش عاری از شپش است ولی مجددا بعد از گذشت مدتی آن‌ها را درموهایش مشاهده می‌کنم،  راه درمان آن چگونه است؟

چه روغنی برای از بین بردن شپش موثر است؟

جواب: بهترین راه درمان شپش استفاده از روغن اسفند است، آن را سه روز در هفته به موهای او بمالید، نگران نباشید و قابل درمان است؛ اما برای اطمینان حتما او را به نزد پزشک متخصص ببرید تا از نزدیک معاینه کند درمان کامل شده باشد.

سوال: دخترم مدتی است که به شپش مبتلا شده است، هر نوع شامپو، روغن زیتون و سس مایونز استفاده می‌کنم  بی تاثیر است، تخم شپش را از سرش بیرون آوردم و هر چند روز یکبار دوباره چندتایی پیدا می‌شوند، برای درمان آن باید چه کار کنم؟

جواب: سس مایونز تاحدی در از بین بردن شپش موثر است و بهترین درمان آن استفاده از روغن اسفند است، آن را هفته‌ای سه بار بر روی موهای او بمالید و تا زمانی که تخم شپش از بین نرفته درمان را قطع نکنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،امیرحسین استقلال گفت: این رویداد با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پزشکی بازساختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن وصال شیرازی هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: پزشکی بازساختی رویکردی نوین در علوم پزشکی است که به جای درمان علائم بیماری، به دنبال ترمیم و بازسازی بافت‌ها و اندام‌های آسیب دیده است. این حوزه از پزشکی با استفاده از سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، مهندسی بافت و سایر تکنیک‌های پیشرفته سلول درمانی و ژن درمانی به درمان بسیاری از بیماری‌ها و بازسازی بافت‌های بدن می‌پردازد.
استقلال تصریح کرد: پزشکان می‌توانند با بهره‌گیری از این روش‌ها به بیمارانی که قبلا امیدی به درمان نداشتند از جمله بیماری‌های خود ایمن، مغز و اعصاب، قلبی و ناباروری کمک شایانی کنند و همچنین تغییرات چشمگیری در بهبود و ترمیم آسیب‌های مفصلی، عضلانی، و اسکلتی ایجاد کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: تاکنون در دنیا درمان‌های زیادی در زمینه پزشکی بازساختی برای درمان سرطان‌های خونی، درمان آتروفی عضلانی نخاعی، هموفیلی، تالاسمی بتا، سرطان مثانه، ترمیم نقص‌های جمجه، زخم‌های دیابتی و مزمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر وجود دارد و در کشورمان نیز روش‌های تایید شده برای سلول درمانی و فرآورده‌های آن وجود دارد و محققان و پزشکان کشورمان دستاورد‌های ارزشمندی در این زمینه به بیماران عرصه کرده‌اند.
استقلال بیان کرد: مخاطبان این رویداد پزشکان عمومی و متخصصین در همه رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکتری علوم پایه پزشکی و مرتبط با سلامت هستند، از محور‌های این رویداد می‌توان به معرفی آخرین دستاورد‌ها و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان بیماری‌های مختلف، چالش‌ها و فرصت‌های پزشکی بازساختی در ایران و آشنایی بیشتر پزشکان با ظرفیت پزشکی بازساختی اشاره کرد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: از مزایای شرکت در این رویداد برای پزشکان آشنایی با جدیدترین روش‌های درمانی در پزشکی بازساختی، بهره‌گیری از اساتید برجسته و صاحب‌نام در این زمینه و تبادل نظر با سایر متخصصان و همکاران پزشکی بازساختی است.
وی، زمان برگزاری این رویداد تخصصی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و مکان آن را هتل بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی Rmreg.fars-jd.ac.ir ثبت‌نام کنند.
استقلال با بیان اینکه با توجه به محدودیت ظرفیت، ثبت‌نام در سایت الزامی است، افزود: ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.
عضو شورای فرهنگ عمومی فارس یادآور شد: در این رویداد جوایزی از سوی سفیر بورد بین‌المللی پزشکی بازساختی به ۱۰ نفر از برترین‌های پزشکی بازساختی ایران شامل محققان و شرکت‌های فعال در زمینه پزشکی بازساختی که فعالیت‌های برجسته‌ای در این زمینه داشته‌اند، اعطا می‌شود لذا فعالان حوزه پزشکی بازساختی اعم از ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط، پزشکان و محققان می‌توانند با ارسال رزومه به دبیرخانه رویداد از طریق ایمیل nihealthcity@gmail.com در این رقابت شرکت کنند.
وی همچنین گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات و خدمات مرتبط با پزشکی بازساختی به‌عنوان برنامه جانبی این رویداد تخصصی، شرکت‌های فعال در این حوزه در صورت علاقه‌مندی به معرفی محصولات و خدمات، می‌توانند جهت هماهنگی و رزرو غرفه با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.
استقلال با بیان اینکه این برنامه به همت و همکاری جهاددانشگاهی فارس، نظام پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد، گفت: به زودی برنامه مهارت‌آموزی در زمینه پزشکی بازساختی نیز در شیراز برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود