Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر طرح گرنت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با همراهان نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: آیین نامه جدید برای طرح گرنت تدوین شد که بر اساس آن به نماینده ناشر خارجی پرداخت گرنت صورت گرفته و این امر برای ناشران خارجی تسهیل و چابک‌تر شده است.

علی فریدونی افزود: از سال ۸۴، هشتصد (۸۰۰) تقاضا برای دریافت طرح گرنت دریافت کردیم که از ۳۰۵ اثر حمایت شده و در جهان انتشار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح «حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار‌های جهانی» که با عنوان «گرنت» شناخته می­ شود، توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر و حضور در عرصه جهانی و همچنین تاکید برنامه پنجم توسعه بر معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی و گسترش ادبیات فارسی ایجاد شده است.

اهداف طرح «حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار‌های جهانی» که در وبگاه www.bookgrant.ir آمده است شامل معرفی، اشاعه و گسترش ادبیات، فرهنگ و هنر ایران در جهان، تسهیل روابط فرهنگی با جهان از طریق نخبگان فرهنگی و هنری، تقویت صنعت نشر ایران در حوزه نشر بین الملل و فراهم سازی زمینه‌های حضور فعال، موثر و پایدار موسسات فرهنگی و هنری برای تولید و عرضه محصولات در نقاط مختلف جهان می­ شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رونمایی سایت گرنت وزارت ارشاد ناشران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خلیج فارس هویت و میراث باارزش و ثمین سرزمین ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در بندر بحرکان هندیجان برگزار شد، خلیج فارس را هویت و میراث گرانبها و ثمین سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان ایران، مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده‌اند که یکی از این مولفه‌های هویتی، مساله خلیج فارس است که قطعا به مثابه سایر توطئه‌های شوم آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود، به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر به سزایی در آینده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری درخصوص خلیج فارس گفت: این مساله فراتر از جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت ارشاد دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

منادی با تأکید بر اجرای رویدادهای متعدد در زمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور گفت: بخش زنان و مادران خلیج فارس یکی از بخش های جدید این دوره از کنگره شعر خلیج فارس بود که استقبال از آن قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، در پایان‌ این‌ آیین از شاعران برگزیده در ششمین کنگره شعر خلیج فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری