Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی مدیران کل استان‌ها با معاونت‌های تخصصی، ضمن تبیین سیاست‌های کلی معاونت مطبوعاتی گفت: در تلاشیم بخش عمده‌ای از حمایت‌های این معاونت از طریق خانه‌های مطبوعات در استان‌ها ارائه شود.

وی با بیان این مطلب از اختصاص یارانه ویژه به رسانه‌های استان‌های محروم و کم برخوردار خبر داد و در خصوص مساله کاغذ گفت: با ابتکار تشکیل کمیته کاغذ مطبوعات، علیرغم نوسانات شدید ارزی، قیمت کاغذ در شرایط قابل قبولی قرار گرفته و رسانه‌ها نیز در خصوص تامین کاغذ با مشکل مواجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین با اشاره به همکاری خوب وزارت صمت و وزارت ارشاد در موضوع کاغذ تاکید کرد: در حال حاضر با تمهیداتی که صورت گرفته، مشکل کمبود کاغذ در آینده نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه به رسانه‌های فضای مجازی، آینده را عرصه رسانه‌های مجازی دانست و در عین حال تصریح کرد: با وجودی که مرجعیت رسانه‌های مکتوب همچنان پابرجاست، اما در سیاست‌های معاونت مطبوعاتی نگاه بسیار گسترده‌تری به حوزه رسانه‌های مجازی وجود دارد.

سلطانی فر در همین زمینه افزود: بیش از ۹۰ درصد تولیدات رسانه‌ای در آینده به صورت مالتی مدیا است و ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این حوزه توجه بیشتری داشته باشد.

او ادامه داد: یکی از فضا‌های دیپلماسی، استفاده از رسانه‌های خارجی است و گاهی تاثیری که از رسانه‌های خارجی در برخی رویداد‌ها مشاهده کرده ایم قابل توجه است، از این رو باشگاه خبرنگاران خارجی را ایجاد کردیم و شخصیت‌های زیادی در این نشست‌ها شرکت کردند که هم رسانه‌ای شدن آن به نفع ما بوده و هم هزینه کمتری در بر داشته است.

وی همچنین به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای یکی از نیاز‌های اساسی خبرنگاران است و امسال با همکاری صندوق اعتباری هنر ۳۰۰۰ نفر از خبرنگاران تحت پوشش بیمه پایه و ۳۰۰۰ نفر خبرنگار تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی طرح پایش سلامت خبرنگاران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در دو حوزه سلامت عمومی و بیماری‌های خاص به صورت پایلوت در تهران و در آینده‌ای نزدیک در سراسر کشور در ماه آینده خبر داد.

سلطانی فر با اشاره به وجود ۹۷۰۰ پروانه انتشار در کشور، به سیاست ارائه مجوز در کوتاهترین زمان جهت جلوگیری از فساد در خرید و فروش مجوز اشاره کرد و گفت: تنها در بخش رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان، به شدت سختگیری می‌کنیم چرا که در این بخش نیازمند نیرو‌های متخصص و کاردان برای تولید محتوای رسانه‌ای مطلوب هستیم.

وی در عین حال افزود: سیاست اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات برای نشریاتی که منتشر نمی‌شوند و یا نظم در انتشارشان کمتر از ۴۰ درصد است، به طور جدی اعمال می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف در معاونت امور مطبوعاتی گفت: شورای حل اختلاف یکی از مسائلی است که آن را پیگیری کرده ایم و امیداوریم از مسیر درست، اختلافات حل شود و در حال حاضر محلی را برای آن در نظر گرفته ایم که کار خود را شروع کنند تا از این طریق هم از حجم پرونده‌های رسانه‌ای بکاهیم و هم از منظر حقوقی بهتر عمل کنیم.

سلطانی‌فر گفت: طرح اهدایی که برای مجلات برگشتی بوده است را در رسانه‌های بیشتر دنبال کردیم و سعی کردیم سایر مجلات را با هدایت درست به کتابخانه‌ها، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌ها ارسال کنیم که نیمی از هزینه آن را ما پرداخت می‌کنیم و نیمی دیگر با مطبوعات است.

وی گفت: تبلیغات دولتی تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود، همچنین اتحادیه‌های منطقه‌ای را تشکیل دادیم و در جشنواره رسانه‌ای خزر به طور فعال حاضر شدیم که سه نفر از کشورمان هم در آن برگزیده شدند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هم اکنون سه گروه مشاوره بیمه‌ای، مالیاتی و حقوقی داریم که پاسخگوی تمام ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها هستند.

وی همچنین از اجرای طرح عدم حمایت از رسانه‌های نوپا تا سه سال از تاریخ صدور مجوز و همچنین رسانه‌های با سابقه ۲۵ سال به بالا با هدف حمایت هدفمند از رسانه‌ها در سال جاری خبر داد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقویت بنیه فرهنگی در استان از طریق طرح شهید آوینی در دستور کار قرار دارد.

اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان کوهدشت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان کوهدشت، گفت: هنرمندان این شهرستان طی سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی در جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری داشتند که قابل تقدیر است.

وی گفت: بهترین ابزار انتقال مفاهیم الهی و ارزش‌ها و اندیشه‌های والای انسانی به مخاطب زبان فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور هنرمندان را در راستای مردمی کردن برنامه‌ها را موثر دانست و افرود: مردمی‌سازی فرهنگ و هنر اولویت اصلی این دستگاه فرهنگی است و سپردن مسایل فرهنگی به مردم نافی وظیفه نظارتی و هدایتی نیست.

روانشاد با اشاره به اینکه در طرح شهید آوینی نقش جدی حلقه‌های میانی مانند دفاتر انجمن‌های هنری و ادبی توجه جدی صورت گرفته است، افزود: مجموعه‌هایی که نقش حلقه‌های میانی را ایفا می‌کنند در این قرارگاه از کارهای برتر و ترازشان که قابلیت حل مسئله و جریان‌سازی را دارند حمایت می‌شوند.

وی گفت: دبیرخانه‌های تخصصی به منظور تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • از هدیه گرفتن فرزند داور «محفل» از دستان وزیر ارشاد تا تاکید وزیر به پوشش ایرانی - اسلامی