Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب را توجه به محیط زیست دانست و گفت: رویکرد علم جدید تصرف در طبیعت است و پس از گذشت 4 قرن بشر متوجه شد که محیط زیست در خطر است.

به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در جلسه 155 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل اقدام انجام ‌شده در این زمینه گنجانیدن یک عنوان درسی در مورد نظر اسلام پیرامون آن شاخه علمی است.
وی ادامه داد: در این زمینه باید از افراط و تفریط پرهیز شود تا موضوع زایل و ضایع نشود. ترسیم و تبیین دقیق ارتباط علم و دین از اهم اقدامات و لوازم کار است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: در این مسیر باید توجه شود؛ ارتباط و تأثیرگذاری دین در علوم انسانی با سایر شاخه‌های علم مانند علوم تجربی و... تفاوت دارد. به نظر بنده باید اساتید این رشته‌ها بتوانند به جایگاه استنباط و اجتهاد در معارف اسلامی پیرامون این رشته‌ها برسند.
پس از سخنان حداد عادل یکی از اعضای کارگروه حقوق، به تشریح ابعاد دیگری از سرفصل‌ تدوین‌ شده پرداخت و گفت: ابعاد بین‌المللی موضوع محیط‌ زیست و دعاوی حقوقی مطرح شده در سطح بین‌المللی نشان می‌دهد باید در زمینه تربیت نیروی متخصص در این حوزه بیشتر کار کنیم.
حداد عادل نیز در این زمینه تصریح کرد: رویکرد علم جدید تصرف در طبیعت است و پس از گذشت 4 قرن بشر متوجه شد که محیط زیست در خطر است.
وی افزود: موضوع محیط زیست در اکثر علوم نمود دارد و امروز یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب توجه به حفظ محیط زیست است.
براساس این گزارش، کلیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی از تصویب اعضا گذشت و بررسی جزئیات این سرفصل به جلسه بعد موکول شد.
در ابتدای جلسه نیز که بحث و بررسی پیرامون سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت، گزارش تهیه شده در این زمینه توسط سید فضل‌الله موسوی رئیس کارگروه حقوق شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ارائه شد.
پس از ارائه این گزارش، حجت‌الاسلام‌ کاظمینی، معاون ارتباط با حوزه دبیرخانه شورای تحول، گفت: در تدوین این سرفصل‌ها به نظر می‌رسد باید همکاری مؤسسات پژوهشی حوزوی با کارگروه تدوین کننده سرفصل‌های آموزشی بیشتر شود.
وی افزود: کشورهای غربی و روند توسعه و پیشرفت خود، بیشترین خسارت را به محیط زیست در مسیر پیشرفت سایر کشورها سنگ‌اندازی می‌کنند.
در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که این افراد درباره کاربردی شدن سرفصل‌ درسی با توجه به تحولات این حوزه، توجه به تجربیات حاصل شده در زمینه تدریس این رشته درسی، پیوستگی مباحث حقوقی محیط زیست با سایر حوزه‌ها مانند دیپلماسی محیط زیست، اقتصاد محیط زیست، در نظر گرفتن ابعاد امنیتی موضوع محیط زیست و بررسی راهکارهای رفع تعارضات پیش‌آمده میان حقوق محیط زیست و سایر حقوق مانند حقوق اقتصادی و آینده‌نگری در حوزه محیط زیست اظهار نظر کردند.
**9103**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شوراي عالي انقلاب فرهنگي حداد عادل حكمراني خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با برنامه‌های این سازمان برای سال آینده اظهار کرد: برنامه‌های متعددی را برای سال آینده داریم. از مهمترین این برنامه‌ها قانون هوای پاک است که باید امسال دستگاه‌ها بیشتر پای کار بیایند تا آن را عملیاتی کنیم.  

وی ادامه داد: موضوع برقی کردن خودرو‌ها اتفاق خواهد افتاد. در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی، مترو و اتوبوس اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. 

او گفت: خاموش کردن فلر‌های استان‌های غرب کشور  توسط وزارت نفت از دیگر اقدامات سال جاری خواهد بود و به امید خدا به سمت کاهش سوخت مازود خواهیم  رفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد