Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:02:03 GMT

زورگویی های آمریکا این کشور را منزوی خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۳۴۹۷

زورگویی های آمریکا این کشور را منزوی خواهد کرد

کوالالامپور- ایرنا- برخی صاحب نظران و تحلیلگران مالزیایی اظهار داشتند: اعضای سازمان ملل شاهد عرصه مقابله دونالد ترامپ با جهان هستند درحالی که رفتارها و اقدامات زورگویانه آمریکایی که ترامپ آن را هدایت می کند به سرعت به سوی انزوای هرچه بیشتر می رود.

پروفسورزید احمد استاد دانشگاه پوترا مالزی در مورد مقایسه سخنرانی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در 73 امین مجمع عمومی سازمان ملل عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: نشست های مجمع عمومی بی شک بهترین اجلاس سازمان ملل برای طرح نظرات کشورها و اعضای مختلف این نهاد بین المللی به صورت زنده و رویارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مجامع سالانه سازمان ملل به ویژه سبب جلب توجه اعضای آن به مسائل خاصی است که مرتبط با منافع ملی کشورها در عرصه های بین المللی است.
زید احمد افزود: علاوه براین در این نشست سالانه صداهای مختلف و متنوعی از سراسر جهان شنیده می شود که سبب می گردد تکثرآرا و آوا در این سازمان جهانی تقویت شود.
وی گفت: اظهارات دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل کاملا برای متقاعد کردن جهان در مورد این موضوع که ایران سیستم ارزشی خود را بر مبنای تعادل گرایی دارد، به موقع بود.
پروفسور زید احمد با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نباید از این مجمع و جایگاه امنیت بین المللی را تهدید کرد.
وی تاکید کرد: جامعه بین المللی باید از این فرصت در راستای تقویت صلح و ثبات در جهان و تمرکز برای رفع مشکلات واقعی مانند فقر، آثار سوء تغییرات آب و هوایی، روند فزاینده گرمایش زمین و ... استفاده کند.
وی افزود: مسائلی مانند جنگ تجاری که در سخنرانی روحانی مورد تاکید قرار گرفت، بی شک توجه جهانی را از مسائل مهم کنونی در جهان باز می دارد.
پروفسور عزمی حسن پژوهشگر و تحلیلگر تعاملات بین المللی دراین زمینه با اشاره به سخنان ترامپ و روحانی روسای جمهوری آمریکا و ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تفاوت آشکاری میان سخنان دو رئیس جمهوری در سازمان ملل وجود داشت.
استاد دانشگاههای مالزی در رشته روابط و حقوق بین الملل گفت: ترامپ سیستم های بین المللی کنونی چندجانبه گرایی مانند خود سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی را مورد حمله قرار داد.
این درحالی است که سخنرانی رئیس جمهوری ایران براساس تاکید بر سیستم چند جانبه گرایی مطرح شد.
وی تاکید کرد: اظهارات ترامپ کاملا ناامید کننده و برمبنای انزوای هرچه بیشتر امریکا از سایر جهان انجام شد در حالی که سخنان روحانی رئیس جمهوری ایران معتدل و قابل قبول از منظر جهانی بود.
این استاد دانشگاههای مالزی گفت: اظهارات و موضع گیری ترامپ آنگونه بود که نه تنها توسط رسانه های جهانی بلکه توسط رسانه های آمریکایی نیز مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
به گفته وی اکثر رسانه های آمریکا به ویژه ادعای ترامپ در مورد بهتر شدن وضعیت آمریکا در مقایسه با دولت قبل کاملا مورد نقد شدید قرار دادند و آن را غیرواقعی ارزیابی کردند.
وی افزود: دونالد ترامپ در حالی در مورد خروج از برجام سخن گفت در حالی که سایر قدرت های جهان مانند اتحادیه اروپا و روسیه خواستار و درپی یافتن راهکارهایی برای حفظ آن هستند.
صاحب نظر ارشد عرصه تعاملات بین المللی مالزیایی تاکید کرد: این کشورها با نیل به استراتژی جدید درصدد حفظ تجارت با ایران و مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستند.
تحلیلگر مالزیایی تاکید کرد سخنرانی ترامپ در واقع به عنوان اظهاراتی در چارچوب زورگویی به دیگر کشورها به ویژه ایران قابل ارزیابی است.
پروفسور عزمی حسن تاکید کرد دونالد ترامپ در سخنرانی خود مانند گذشته همان تهدیدات سال گذشته در سخنرانی اش در سازمان ملل را تکرار کرد.
وی تاکید کرد: معتقدم به رغم اظهارات وی علیه دیگر کشورها مانند ایران، یمن و فلسطین اما آمریکا با رفتارهای یکجانبه گرایانه و زورگویی ها روز به روز درجهان منزوی تر خواهد شد.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي آمريكا ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید نمود.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد. 

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید نمود.  

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی