Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: با کنسرسیومی متشکل ۹ بانک کشور و سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریال، آب خلیج فارس با احداث خط لوله به استان‌های یزد، کرمان و سپس به اصفهان انتقال می‌یابد.

به گزارش ایرنا، محمود شایان در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر افزود: هم اکنون با فعالیت سندیکایی این بانک‌ها پروژه نصب دستگاه‌های شیرین سازی آب دریا در این استان‌ها به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اجرای پروژه‌های خط انتقال و دستگاه‌های پمپاژ آب در 10 ماه آینده آب دریای خلیج فارس به استان‌های اصفهان، کرمان و یزد می‌رسد.

شایان ادامه داد: در این ارتباط سه شرکت بزرگ استان کرمان سهامدار یک شرکت جدید برای اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به سه این استان شده‌اند.

وی افزود: اجرای این پروژه می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تامین آب بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت استان‌های اصفهان، کرمان و یزد داشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران یادآور شد: مساله امروز کشور کم آبی است که در این ارتباط همگان به سهم خود باید برای برطرف شدن آن تلاش کنند.

در همین زمینه: بارش در ۲۲ استان زیر حد نرمال وضعیت ذخیره سد‌های تهران کدام استان‌ها درگیر تنش کم‌آبی هستند؟‌ ۶۰ درصد مخزن ۹۵ سد بزرگ کشور خالی است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • احتزار پرچم مزین به نام علی ولی الله در بندرعباس
  • باد و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد