Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی- توجیهی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در عسلویه اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از مردم و ادارات در سال ۹۶، پنج اولویت حوزه سلامت از دیدگاه مردم و ادارات در قالب کمیته‌های پیام گزاران سلامت، اندیشگاه و خانه مشارکت مردمی استخراج و پس از تایید فرماندار وقت در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، رسما به استان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که در سنوات اخیر، تومور‌ها و سرطان‌ها دومین علت مرگ و میر در شهرستان بوده است که به نوعی می‌تواند با نداشتن پیوست سلامت شرکت‌های فعال در منطقه، مرتبط باشد.

زارعی اضافه کرد: پس از برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان و به دنبال مصوبات آن، بنابه درخواست رئیس دانشگاه و همکاری فرماندار، اسامی شرکت‌ها پس از مکاتبات و پیگیری‌های مستمر، به دانشگاه اعلام شد که متاسفانه بلا استثنا فاقد پیوست استاندارد سلامت بودند و از آنجا به وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه شخص وزیر و معاون بهداشتی وی، رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه و این شبکه بهداشت و درمان، نسبت به لزوم حل سریع این مشکل، دبیرخانه‌ای در دانشگاه تحت عنوان بررسی آلایندگی ناشی از صنعت بر سلامت مردم عسلویه تشکیل و بطور جدی در حال جمع آوری دیتا‌ها و پیگیری کاهش آسیب‌هاست.

زارعی اظهار داشت: علاوه بر ضرورت بسیج شدن تمام اعضاء جهت برطرف شدن آلودگی هوا، آب و خاک که اولویت اول شهرستان می‌باشد و حل آن زمانبر و پیچیده است، باید در کنار آن اولویت‌های بعدی از جمله تخصیص سهیه شهرستانی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که از جمله مطالبات جدی اعضاء و مورد تاکید همیشگی همگان است که با قول مساعد معاون دانشگاه مبنی بر پیگیری جدی موضوع، پیگیری و محقق شود.

انتهای پیام/م

تومورها و سرطان‌ها دومین علت مرگ و میر در شهرستان عسلویه است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آتی در کنار حل معضل اساسی فوق، این سهمیه نیز تصویب و نهایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت