Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: آب مورد نیاز برای اجرای طرح بازچرخانی این مایع حیاتی در بستر زاینده رود از سد بالادست این رودخانه تامین می شود و از پساب در اجرای طرح یاد شده استفاده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه یکشنبه در دیدار با آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی از اساتید اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: عده ای به هر دلیل طرح یاد شده را به درستی متوجه نشده اند و تصور می کنند از پساب در اجرای آن استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: براساس این طرح 60 میلیون متر مکعب آب بصورت مستقیم از سد زاینده رود به شهر اصفهان منتقل و بوسیله لوله حد فاصل پل شهرستان تا ناژوان بازچرخانی می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه خشکی زاینده رود بناهای تاریخی موجود در بستر این رودخانه را تهدید می کند، ادامه داد: اجرای این طرح ضمن جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در پی فرونشست زمین تاثیر بسزایی در تقویت صنعت گردشگری و روحیه شهروندان دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان از کمبود آب و خشکسالی رنج می برد، به اقدام های انجام شده برای تامین آب این خطه اشاره کرد و گفت: آب این منطقه از کویر مرکزی ایران طی 40 سال گذشته به شدت کاهش یافته و این موضوع مشکلات اساسی را برای ساکنان آن بوجود آورده است.
مهرعلیزاده افزود: به همین دلیل مدیریت استان اصفهان با جدیت طرح های آبی این استان را پیگیری کرد و در این راستا طرح های خوبی را در دست مطالعه و اجرا قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه آب باید بصورت عادلانه در بخش های مختلف و بین حقابه داران توزیع شود، تصریح کرد: به رغم تلاش های دولت از جمله تعیین جدول برای توزیع عادلانه آب، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پس از رهاسازی آب سد زاینده رود برای توزیع حقابه ها ممکن است برداشت های غیرقانونی در بالادست انجام شود، گفت: برای کنترل حقابه ها و جلوگیری از برداشت های غیرقانونی در بالادست زاینده رود طرحی در دست اقدام داریم که براساس آن از سد های چم آسمان تا نکوآباد به طول 42 کیلومتر لوله گذاری خواهد شد و حقابه هر منطقه از این طریق در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی افزود: این طرح بزرگ با اعتبار سه هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
مهرعلیزاده جمع آوری پساب های داخل شهر را از دیگر طرح ها برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان اصفهان بیان کرد و گفت: براساس این طرح، پساب های حاصل از تصفیه فاضلاب شهرها که با پیشرفته ترین تجهیزات خریداری شده از کشور آلمان انجام می شود، در اختیار بخش کشاورزی، صنعت و فضای سبز قرار می گیرد.
به گفته وی، این پساب ها در بالاترین سطح تصفیه شده و برای استفاده جهت آبیاری فضای سبز و کشاورزی از استانداردهای لازم برخوردار است.
آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی استاد اخلاق حوزه علمیه و موسس حوزه های علمیه ولی عصر، صاحب الزمان (عج) و نرجس خاتون اصفهان نیز با تقدیر از اقدام های انجام شده برای تامین آب مورد نیاز منطقه، این اقدام ها را خدمتی بزرگ به شهروندان دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان استان برای اجرای این طرح ها موفق شوند و مشمول توفیقات الهی قرار گیرند.
آیت الله ناصری با بیان اینکه مشکلات زیادی در سطح جامعه وجود دارد، گفت: برای برطرف شدن این مشکلات علاوه بر تلاش و کوشش باید توسل به وجود امام زمان (عج) و حضرت فاطمه (س ) فراموش نشود.
2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استاندار اصفهان آيت الله ناصري بازچرخاني آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوهِ نورِ صفه احداث شده است و در ساعت فعالیت آن بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

سعید ساکت با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوهِ نورِ صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از  ۴۴۰۰ مترمربع از اوایل بهمن ۱۴۰۲ آغاز و در هفته نخست فروردین ۱۴۰۳ به‌طور غیررسمی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ المان نوری موضوعی در این مجموعه مستقر شده ، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۹ هزار نفرساعت اقدام فنی، تخصصی و عمرانی انجام شده است.

ساکت  هدف از اجرای این طرح  را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف تردد‌های آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط مؤثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

او ادامه داد: این طرح، بزرگترین پارک نور موضوعی کشور بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده است که میزان استفاده از انرژی در آن به حداقل ممکن رسیده و بالاترین بازدهی را داشته باشد.

ساکت  با بیان اینکه چهار برنامه استفاده از منابع الکتریکی برای این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف برق این مجموعه از مصرف بعضی فروشگاه‌های داخل شهر هم کمتر است، اما برای تأمین برق آن، فرایند نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد نیروگاه داخلی ۵۰ کیلوواتی آغاز شده ، همچنین از ظرفیت ژنراتور تخصصی مجموعه در نیز مواقع استفاده در پیک مصرف بهره خواهیم برد، ضمن اینکه استفاده از برق شهری در مواقع غیر پیک و کمک از ظرفیت توربین بادی نیز این مجموعه را در ردیف بخش‌هایی قرار می‌دهد که به محیط زیست احترام ویژه می‌گذارد.

ساکت با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی فعال شده ، تاکید کرد: در ساعت فعالیت کوه نور صفه بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند و ایجاد ظرفیت گردشگری و حضور شهروندان زمینه کاهش مصرف برق خانگی و توجیه‌پذیر کردن این طرح را همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • تعیین تکلیف پساب یزد