Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:13:56 GMT

هند بالگرد نظامی کشمیر پاکستان را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۵۸۳۴

هند بالگرد نظامی کشمیر پاکستان را هدف قرار داد

پاکستان اعلام کرده که نیروهای مرزی هند یک بالگرد غیرنظامی متعلق به منطقه کشمیر آزاد را هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، منابع دولتی در پاکستان اعلام کردند که نیروهای مرزی هند یک فروند بالگرد غیرنظامی متعلق به دفتر نخست وزیر منطقه کشمیر آزاد را هدف قرار دادند.

منطقه کشمیر آزاد، جنوبی‌ترین قسمت کشمیر و تحت کنترل پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاروق حیدر، نخست وزیر این منطقه در اسلام‌آباد به خبرنگاران گفته است که یک مقام محلی بر اثر تیراندازی نیروهای مرزی هند در این حادثه کشته شده است.

هند و پاکستان از سال ۱۹۴۷ بر سر منطقه کشمیر به شدت دچار اختلاف و تنش می‌باشند و تا کنون بر سر این منطقه چندین نوبت وارد جنگ شده‌اند.

تنش در روابط دو کشور طی چند هفته گذشته به شدت افزایش یافته و نمایندگان دو کشور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل امسال نیز طرف مقابل را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: هند بالگرد نظامی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح