Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:44:57 GMT

هندی و هرمز به کمک کودکان می‌آیند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۵۹۰۱

هندی و هرمز به کمک کودکان می‌آیند

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی همزمان با روز جهانی کودک در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ «هندی و هرمز» روایت‌گر داستان دو کودک 13 و 16 ساله است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به هم‌بازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش این فیلم در گروه هنر و تجربه سینمای ایران همزمان خواهد بود با 16 ماه مهر، روزی که در سراسر دنیا دوستداران کودکان به معضلات گریبانگیر آنها در جامعه خودشان می‌اندیشند و تلاش می‌کنند درین باره سخن بگویند تا بتوانند دنیایی شادتر، امن تر و کودکانه تر برای کودکان بسازند.

همزمانی نمایش این فیلم با تصویب یک فوریت قانون منع ازدواج کودک در مجلس شورای اسلامی و طرح آن در صحن علنی مجلس، کارگردان فیلم و فعالان حقوق کودک را امیدوار ساخته است که بتوانند با روایتِ قصه پر غصه ازدواج هندی و هرمز، به بازتر شدن دید جامعه درباره تبعات این گونه ازدواج ها کمک کند و نقش مثبتی در تصویب این لایحه ایفا کند.

از تجربه‌های بین‌المللی هندی و هرمز می‌توان به حضور در بخش «نسل» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین و نمایش در جشنواره ونکورر اشاره کرد. همچین فیلم موفق شده در جشنواره جهانی فجر جایزه جایزه نت‌پک (ترویج سینمای آسیا) را دریافت کند و در جشنواره سلامت نیز توانست جایزه ویژه هییت داوران را به خود اختصاص بدهد.

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هندی و هرمز هنر و تجربه عباس امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج