Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:04:53 GMT

یمن: حملات موشکی به امارات ادامه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۵۹۳۲

یمن: حملات موشکی به امارات ادامه خواهد یافت

تهران - ایرنا - سخنگوی ارتش یمن به امارات متحده عربی هشدار داد که در صورت تداوم تجاوز نظامی، پهپادها و موشک های بالستیک به طور موثر دبی را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، سرتیپ شرف لقمان افزود: حمله موشکی امروز به جیزان (جنوب عربستان) و دبی میزان پیشرفت توانایی های دفاعی یمن را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که در صورت ادامه تجاوز نظامی، پهپادها و موشک های بالستیک یمن به شکل موثری دبی را هدف قرار خواهند داد.
سخنگوی ارتش یمن افزود که حمله به قایق های گارد مرزی عربستان در جیزان، پاسخی به حمله ارتش این کشور به قایق های ماهیگران در بندر الحدیده در غرب یمن بود.
وی به سرمایه گذاران در امارات نیز هشدار داد، تا زمانی که تجاوز علیه یمن ادامه یابد این کشور امن نخواهد بود.
یگان ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز با پهپاد صماد 3 به فرودگاه بین المللی دبی در فاصله بیش از1200 کیلومتری یمن حمله کرد.
نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن نیز عملیات موفقیت آمیزی را علیه شماری از قایق های گارد مرزی سعودی در بندر جیزان انجام داد که خسارت های زیادی به این قایق ها وارد شد و شماری از آنها نیز آتش گرفت.
امارات در کنار عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن حملات موشكي امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود

یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی