Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اندونزیایی از افزایش شمار افراد کشته شده در زمین لرزه و سونامی این کشور به ۱۲۰۳ نفر خبر می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: به گزارش آناتولی، آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی اعلام کرد: شمار قربانیان زلزله ۷.۴ ریشتری دو روز پیش در شهر «پالو» واقع در جزیره «سولاوسی» که باعث وقوع سونامی نیز شد، به ۱۲۰۳ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسانه‌های محلی اندونزی دولت این کشور در این خصوص اعلام کرد: مردم می‌توانند از سوپرمارکت‌های منطقه مواد غذایی را خریداری کنند و هزینه آن را دولت می‌پردازد.

سوتوپو پورو نوگروهو سخنگوی آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی نیز گفت: مسئولین جزیره «سولاوسی» از ۲۸ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر در منطقه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.

در زمان وقوع سونامی صد‌ها نفر از شهروندان برای شرکت در فستیوالی در ساحل بسر می‌بردند.

سولاوسی تقریبا در مرکز مجمع‌الجزایر اندونزی بین دریای فلورس و دریای سلب قرار دارد.

زمین‌لرزه سولاوسی شدیدتر از چند زمین‌لرزه بزرگ و مرگبار چند سال اخیر در اندونزی از جمله، زمین‌لرزه ۲۰۰۶ در یوگیاکارتا و زمین‌لرزه تابستان گذشته در لومبوک بود.

زمین‌لرزه سال ۲۰۰۴ در سوماترای اندونزی، با قدرت ۹.۱ ریشتر و بیش از ۲۲۰ هزار کشته، یکی از بزرگترین و مرگبارترین زمین‌لرزه‌های جهان در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

منبع: فردا

کلیدواژه: اندونزی زلزله سونامی تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور کنیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای شمار قربانیان فاجعه سیل در این کشور را ۲۲۸ نفر اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت کشور کنیا در این خصوص آمده است: کنیا شاهد بارش بدترین باران های سیل آسا و اثرات طوفان بوده است.

تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در کنیا به دلیل وقوع سیل آواره شده اند و حداقل ۱۶۴ نفر نیز مجروح شده اند.

مقامات کنیا و نهادهای بشردوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

کد خبر 6097522

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • بندرچارک لرزید
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم