Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:17:21 GMT

ایده مدیریت سبز باید در دانشگاهها شکل گیرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۶۳۱۳

ایده مدیریت سبز باید در دانشگاهها شکل گیرد

تورج همتی روز یکشنبه در نشست 'هم اندیشی مدیریت سبز در دانشگاهها و مراکز آموزشی' در کاشمر افزود: در راستای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات محیط زیستی نیازمند عزم و اراده همه اقشار مختلف جامعه هستیم.
وی مدیریت انرژی را یکی از رویکردهای مدیریت سبز عنوان کرد و اظهار داشت: هرچند تاکنون در این بخش موفق نبوده ایم ولی باید صرفه جویی و دقت لازم در مصرف منابع را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای پیاده سازی نظام مدیریت سبز نیازمند کمک دانشگاهها هستیم تا با کمک آنها از سرمایه ارزشمند در حوزه محیط زیست حفاظت و حراست کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، آب و خاک را 2 چالش جدی در کشور دانست و افزود: باید در این حوزه ها برنامه ریزی های استراتژیک داشت زیرا اکنون از نظر فرسایش خاک مقام اول، فرونشست زمین و مصرف انرژی از جمله آب و سوخت های فسیلی در جهان رکورد دار هستیم و در بخش از دست دادن تنوع زیستی دارای رتبه یک تا ششم جهانی می باشیم.
وی گام اول برای حفاظت از سرمایه های ارزشمند استان و منطقه ترشیز را آموزش دانست و گفت: باید از مشارکت های مردمی و فرهنگ های خاص در راستای افزایش بهره وری و بالندگی منطقه بهره برد.
وی ابراز امیدواری کرد با کمک دانشگاهها و ادارات منطقه ترشیز در راستای بهینه سازی مصرف انرژی توفیقات بیشتری به دست آوریم.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این نشست گفت: طی 10 سال گذشته بیش از 15 متر افت آبخوان و بطور متوسط 33 سانتیمتر نشست زمین در منطقه ترشیز داشته ایم که این وضعیت هشدار جدی برای همه مسئولان است.
هادی معماریان افزود: رسالت اصلی مرکز آموزش عالی کاشمر جدیت در حل مشکلات منطقه ای همراه با تفکرات نوین، تولید علم و ارتقای توان توسعه مبتنی بر نوآوری، مسئولیت پذیری در قبال ماموریت های منطقه ای و محلی، ظرفیت سازی و تربیت نیروی انسانی ماهر با اتکا به ارزش های اسلامی، ایرانی و مبانی اقتصاد مقاومتی است.
در حاشیه این نشست نمایشگاه عکس از فرش تاعرش با موضوع زیست محیطی متشکل از 30 قطعه عکس و سالن همایش مرکز آموزش عالی کاشمر به نام دکتر مسیح دانشوری از پزشکان مشهور کاشمری افتتاح شد.
کاشمر دارای پنج مرکز آموزش عالی است.
این شهرستان در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز ارزش های اسلامی بهره وری حفاظت محیط زیست خراسان رضوی زمین اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند