Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:50:26 GMT

خاصیت درمانی عرق یونجه برای رویش مجدد مو

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۷۴۲۱

خاصیت درمانی عرق یونجه برای رویش مجدد مو

متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه عرق یونجه می‌تواند به رویش مجدد مو کمک کند، گفت: برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید از علل ریزش مو است که ابتدا باید این بیماری درمان و سپس برای پیشگیری از ریزش مو اقدام کرد.

خبرگزاری فارس: علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه «مطب مجازی» در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان در مورد راهکار‌های طب ایرانی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن اظهار داشت: در صورتی که ریزش مو ارثی باشد درمان چندانی نداشته، ولی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استرس، رژیم غذایی نادرست و برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید می‌توان دلیل ریزش مو باشد که برای درمان ریزش مو ابتدا باید این بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر فرد بیماری خاصی برای ریزش مو نداشت باید موارد دیگری در آن جهت علت‌یابی بررسی شود، گفت: زمانی که مغز سرد باشد می‌تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به‌طور کالی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم.

یارقلی اضافه کرد: استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد یکی از راهکار‌های مناسب در این زمینه است، همچنین عرق یونجه مصرف آن می‌توان به رویش مو کمک کند، ولی به‌طورکلی همچون طب رایج باید علت مشکل را پیدا کرد.

وی عنوان کرد: زمانی که فرد دچار بیماری پوستی یا قارچی باشد می‌تواند سبب ریزش مو در آن باشد بنابراین باید ابتدا این مشکلش رفع و سپس اقدامات لازم را انجام داد، لذا تبلیغاتی که برخی افراد در مورد مصرف شامپو انجام می‌دهند در مورد درمان یا پیشگیری از ریزش مو را نباید باور کرد.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و فراگیری دانش کافی در زمینه، پیشگیری و شناخت برخی علایم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی و مصاحبه‌هایی را با بهره‌گیری از بهترین پزشکان کشور که هر هفته مهمان برنامه «مطب مجازی» هستند، منتشر می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: خاصیت درمانی رویش مجدد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه