Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم انتظاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره کفش‌های مناسب برای دانش‌آموزان اظهار کرد: کفش‌های دانش‌آموزان باید بندی و محکم باشد به طوری که برجستگی و گودی پا‌ها را در برگیرد تا افراد دچار کف پای صاف نشوند؛ کف کفش نباید صاف باشد، زیرا کفش‌های صاف وزن را به خوبی به پا‌ها توزیع نمی‌کنند بنابراین فرد دچار عارضه کمر و زانو درد می‌شود؛ همچنین پاشنه کفش باید از پنجه آن جدا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کفش مناسب مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

وی درباره اندازه  پاشنه مناسب برای کفش دختران و پسران بیان کرد: کفش پسران باید حداکثر یک و نیم سانتی‌متر و دختران دو سانتی‌متر پاشنه داشته باشد؛ استفاده از کفش‌های پاشنه بلند مضر است، زیرا این کفش‌ها آسیب‌هایی مانند زانو درد را ایجاد می‌کنند؛ پا قلب دوم بدن انسان است بنابراین افراد باید کفش‌های استاندارد بپوشند.

این عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: کفش نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد؛ به طور کلی کفش‌های چرمی نسبت به غیر چرمی ارجحیت دارند؛ برای انجام هر ورزشی افراد باید از کفش مخصوص همان ورزش استفاده کنند البته این مسئله بیشتر برای ورزشکاران حرفه‌ای صادق است.

 ویژگی‌های کوله‌پشتی استاندارد برای دانش‌آموزان

انتظاری درباره ویژگی‌های کوله‌پشتی استاندارد برای دانش‌آموزان تأکید کرد: بندهای کوله‌پشتی باید به گونه‌ای باشند که به پشت دانش‌آموز آویزان نشوند؛ کوله‌پشتی باید پشت فرد را در برگیرد و پد‌هایی در پشت و شانه‌ها داشته باشد تا فشار به استخوان ترقوه بالای شانه و کتف وارد نشود.

بیشتر بخوانید: باید‌ها و نباید‌های کوله پشتی مدرسه دانش آموزان+فیلم

وی تصریح کرد: کوله‌پشتی دانش‌آموزان نباید سنگین باشد؛ دانش‌آموزان نباید کوله‌پشتی را به صورت یک‌طرفه بیندازند، زیرا در این صورت ستون فقرات آسیب می‌بیند و دچار انحراف می‌شود؛ افراد در صورت استفاده از کیف دستی نباید آن را تنها با یک دست حمل کنند.

این عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: افراد اگر قصد داشته باشند کیف را یک‌طرفه بیندازند باید آن را به صورت ضربدری قرار دهند به گونه‌ای که بند کیف روی شانه مقابل باشد؛ استفاده از کوله‌پشتی‌های چرخدار هم خوب است، زیرا سنگینی کوله‌پشتی به زمین و چرخ‌ها وارد می‌شود، اما دسته آن نباید کوتاه باشد؛ چرخ‌های کوله‌پشتی‌ باید به صورتی باشند که به محور‌های مختلف بچرخند.

بیشتر بخوانید: اسکولیوز ارمغان تلخ حمل نادرست کوله‌پشتی

انتظاری یادآوری کرد: استفاده از کوله‌پشتی‌های کالسکه‌ای هم خوب است، اما دسته آنها نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا در غیر این صورت فرد مجبور است که برای راندن این کوله‌پشتی‌ها به جلو خم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 

سرهنگ حسين زارعي فرمانده انتظامي شهرستان رودان گفت : ماموران انتظامي پليس امنيت عمومي شهرستان رودان با همکاري کارکنان اداره  محيط زيست  اين شهرستان حين گشت زني در يکي از محورهاي فرعي و روستايي در منطقه   فارياب" به  دو نفر که با کوله پشتي و سلاح شکاري  در حرکت بودند مشکوک شده و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وي افزود:  ماموران جهت بررسي متهمان را دستگير  که در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد افراد شکارچي غيرمجاز مي باشند که  در بازرسي ازکوله پشتي و وسايل همراه آنان  يکدستگاه دوربين شکاري چشمي ، يک قبضه اسلحه شکاري  و مقداري گوشت وکله و پاچه قوچ وحشي کشف و ضبط کردند.

اين مسئول انتظامي گفت : متهمان دستگيرشده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي  معرفي شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی