Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:23:51 GMT

زیرساختهای عمرانی بخش کهک قم تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۸۱۵۱

زیرساختهای عمرانی بخش کهک قم تقویت می شود

سید حمید حسینی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: محل ورود به بخش کهک از منطقه روستای خورآباد در آینده نزدیک با فضاسازی محیطی، زیبایی خاصی خواهد یافت و مسیر ارتباطی آن به عنوان جاده اصلی بخش، توسعه می یابد.
وی افزود: همچنین زیرساخت های لازم برای جمع آوری منسجم پسماند از سطح روستاهای بخش تدارک دیده شده است تا این مناطق پس از حضورگسترده گردشگران به ویژه در روزهای تعطیل با مشکل تجمع پسماند رو به رو نشوند و از آسیب دیدگی طبیعت زیبای آن جلوگیری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرای سیستم فاضلاب کشی در منازل روستاهای بخش نیز جریان دارد و هم اکنون ساکنان روستای خورآباد این بخش به این سیستم متصل می باشند که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.
حسینی نژاد گفت: به کارگیری سیستم فاضلاب در منازل روستائیان باعث مدیریت بهینه منابع آبی بخش کهک شده است و این آب های خاکستری پس از تصفیه برای آبیاری پوشش گیاهی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان کرد: بازسازی بافت فرسوده روستاهای بخش کهک از دیگر اقدام های مهمی است که توسط شرکت تعاونی دهیاران این بخش انجام می شود و توانسته است نقش مهمی در تقویت سطح ایمنی و زیبایی محل سکونت روستائیان داشته باشد.
وی ادامه داد: تلاش برای ایجاد بازارچه یک هکتاری عرضه محصولات روستاییان در بخش کهک که موجب فراهم شدن فرصت های شغلی جدید و ارزش افزوده اقتصادی برای افراد بومی منطقه می شود نیز از جمله فعالیت های در اولویت تعاونی دهیاران این بخش است.
شرکت تعاونی دهیاران بخش کهک به عنوان بازوی اجرایی دهیاری ها و بخشداری، کار خود را از سال 85 با 17 عضو فعال در میان دهیاری های این بخش آغاز و تاکنون خدمات گسترده را به مردم منطقه ارائه کرده است.
بخش کهک شامل 18 روستا می باشد که 17 روستای آن دارای دهیاری است.
فعالیت شرکت تعاونی در بخش های مختلف از جمله واحد صدور پروانه بهره برداری در مکان های تعیین شده، بخش مالی و نظارت بر نحوه هزینه اعتبارات، بخش عمرانی و تهیه وسایل و امکانات مورد نیاز دهیاری ها که با هزینه کمتر و کیفیت بهتر انجام می شود و بخش خدمات از جمله رسیدگی به مشکلات و مسائل دهیاری ها و پیگیری آن از بخشداری و فرمانداری و همچنین ساماندهی، جمع آوری و بازیافت پسماند منطقه، قابل توجه است.
اعطای 150 پروانه ساختمانی داخل طرح هادی روستاهای بخش، جدول گذاری، زیرسازی، سنگ فرش، آسفالت، ساماندهی آرامستان ها، ایجاد فضای سبز جدید، نامگذاری معابر، ارائه پلاک های پستی، جمع آوری منظم زباله ها و روشنایی معابر و زیباسازی بخش در مجموع به ارزش چهار میلیارد ریال از جمله اقدام هایی است که از سال 93 تاکنون توسط شرکت تعاونی دهیاران بخش کهک انجام شده است.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، خلجستان، سلفچگان و مرکزی است.
بخش کهک در جنوب این استان قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا است.
بخش کهک بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 20 هزار و 588 تن جمعیت ثابت دارد که این رقم در روزهای تعطیل به بیش از 30 هزار تن می رسد.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آسیب دیدگی زیبایی فرش فضای سبز قم اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها