Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سرسنگی (معاون فرهنگی دانشگاه تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت دانشجویان دادگاهی شده دانشگاه تهران که قرار بود، وضعیت‌شان تا پایان شهریور تعیین‌تکلیف شود، گفت: در حال حاضر دادگاه تعدادی از دانشجویان برگزار نشده که البته تعداد کمی هستند و با همکاری قوه قضائیه تلاش می‌کنیم کمترین مشکل برای این دانشجویان به وجود بیاید، اما فکر می‌کنم باید حدود چند هفته‌ای منتظر بمانیم و صبر کنیم تا کمی فضا روشن‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا جایی که من می‌دانم، هیچ‌کدام از دانشجویان مشکلی برای ادامه تحصیل ندارند. تمام آنها در حال حاضر در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و خوشبختانه در این زمینه مشکلی به وجود نیامده است. ما دانشجویی نداریم که بابت این قضیه از درس محروم شده یا در دانشگاه حضور نداشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که دادگاه چه تعداد از دانشجویان هنوز برگزار نشده است؟ گفت: فکر می‌کنم حدود ۴ یا ۵ نفر از دانشجویان هنوز دادگاه تجدیدنظرشان برگزار نشده و منتظرند که دادگاهشان برگزار شود، البته این افراد در زندان نیستند. اغلب دانشجویان در تابستان دادگاهشان را رفتند، اما تعداد کمی از آنها مانده‌اند که باید دادگاه تجدیدنظرشان را بروند. همانطور که گفتم این دانشجویان چه دادگاهشان را رفته باشند و چه در انتظار آن باشند، مشکلی برای تحصیل ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: طی این مدت هماهنگی‌های خوبی با قوه قضاییه صورت گرفته تا لطمه‌ای به درس دانشجوها وارد نشود و بتوانند درسشان را بخوانند.

سرسنگی در خصوص پیگیری‌ها در رابطه با احکام سنگین برخی از دانشجویان گفت: اینها احکام اولیه است و احکام تجدیدنظر نیست، لذا امکان دارد، در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار بگیرد. امیدواریم دادگاه تجدیدنظر به تبرئه دانشجویان یا تقلیل حکم آنها منجر شود، هر چند تعداد افرادی که احکام سنگین دریافت کردند، نسبت به کل تعداد این دانشجویان کم است، چرا که اغلب آنها یا تبرئه شدند یا احکام سبک و تعلیقی گرفتند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: گرچه تعداد دانشجویانی که احکام سنگین گرفته‌اند، کم است، اما ما برای همین تعداد هم در حال رایزنی هستیم، تا احکامشان به طور کل برداشته شود یا به احکام سبک‌تر تقلیل پیدا کند. ما کماکان امیدواریم در رایزینی‌هایی که با قوه قضاییه می‌کنیم، مشکلات این دانشجویان برطرف شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجید سرسنگی گفتگو با ایلنا معاون فرهنگی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید

رئیس موسسه آموزسی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت‌الله رجبی در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند به خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تلاش برای تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان را مهم دانست و افزود: تا می‌توانید روی مسائل فکری و بنیان های معنوی و معرفتی دانشجویان کار کنید تا از این حیث نیز تقویت شوند.

وی ارتقای معرفتی نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) را مهم دانست و گفت: با توجه به استقرار این دانشکده در قم و کنار حوزه علمیه باید تلاش کنیم که دانشکده و خروجی های آن در عرصه‌های مختلف دانشی، اخلاقی و بصیرتی الگو باشند و برنامه‌ریزی عالمانه و حکیمانه در این زمینه برای نیروهای موجود دانشکده و نیروهایی که در آینده جذب می‌شوند بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما مسئول و متولی دانشکده هستید لذا باید طرح و ایده داشته باشید و بدانید که اگر با یک برنامه ریزی درست و دقیق توانستید مبانی فکری و معرفتی جوانان دانشجو را تقویت کنید رسالت خود در قبال اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده اید.

رجبی در ادامه نقش اساتید و تاثیرگذاری آنان بر دانشجو را مهم و غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: اگر اساتید دانشگاه ها خود از عمق جان معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی باشد می تواند دانشجویان را در این مسیر تربیت کند و آنان را نیروهایی که مدافع اسلام و نظام اسلامی هستند بار بیاورند.

عضو هیئت امنای دانشکده حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوان جامعه ما امروزه توانمند هستند و به خوبی توانایی اداره یک دانشگاه و یا مرکز علمی مهم را دارند ابراز داشت: امروزه در میان بانوان تحصیل کرده نیروهای توانمند زیادی هستند که در جهت مدیریت، رشد و توسعه مراکز علمی ویژه خواهران از بعد علمی، اخلاقی و بصیرتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پرتو تقویت، تعمیق و تعالی جنبه‌های معنوی و بصیرتی و مبانی فکری دانشجویان و اساتید حتما عرصه علمی آنان نیز رشد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار خانم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات علمی این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان