Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «فاصله حق و باطل از نگاه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و دارالقران آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، هشتم مهرماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این گفتمان دینی گفت: افراد معمولا در برخورد با مشکلات سعی می‌کنند با یافتن الگوها در هر زمینه‌ا‌ی و سپس تبعیت از آن، مشکلات و دردهای خویش را تسکین بخشند که یکی از این اسوه‌ها اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت مهدی(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم بیان کرد: ضرورت توجه به حفظ آبروی مسلمانان، کمک به خوش‌بینی و اعتماد مردم به یکدیگر و پرهیز از آثار سوء غیبت و عیب‌جویی از جمله پیام‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با شرح فرازی از نهج‌البلاغه «أَما إِنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ الْحَقّ وَ الْباطِلِ إِلّا أَرْبَعُ أَصابِعَ»، گفت: باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم؛ این کلام نورانی اشاره به شایعاتی است که در میان مردم زبان به زبان می‌چرخد، نباید به شایعات بی‌اساس اعتنا کرد، بسیاری از شایعات ناشی از سوء‌ظن، عدم تحقیق، حسد، کینه‌توزی است.
وی ادامه داد: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه درس عالی اخلاقی است که اگر جوانان به خاطر بسپارند و همیشه و در همه جا به آن عمل کنند به یقین خوش‌بینی و حسن ظن جای بدبینی و سوءظن و اعتماد جای بی‌اعتمادی، و محبت جای نفرت را خواهد گرفت، همچنین شایعات بی‌اساس درباره افراد خوش‌نام از رونق خواهد افتاد و شایعه‌پردازان هرگز به اهداف شوم خود نمی‌رسند و روح سلامت و خوش‌بینی بر جامعه مهدوی حاکم می‌شود.
لطفيان عنوان کرد: سرچشمه فضای تیره و تار شایعه‌پراکنی، غفلت از تفاوت حق و باطل است که متأسفانه گاهی مردم هزینه سنگینی هم به خاطر آن می‌پردازند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شایعه پراکنی نهج البلاغه صحیفه سجادیه قم ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • (ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| آبروی اسم «ال کلاسیکو» با نمایش فاجعه در آزادی رفت/ پرسپولیس هدیه استقلال را پس فرستاد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد