Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهرگانی گفت:قطعا باید تغییراتی در بازرسی ونظارت بازار به وجود بیاید و برخورد قاطع صورت بپذیرد چرا که این روند بازرسی از بازار استان باعث ضربه زدن و فشار به مردم و از طرفی دیگر به نفع گران فروشان، احتکارکنندگان و اختفا کنندگان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس درباره وضعیت بازار استان و شهر یاسوج گفت: از طریق استانداری و مجموعه دستگاه هایی که مرتبط با بحث بازار است ضمن اینکه جلسات متعددی در زمینه تنظیم بازار گرفته می شود و مصوباتی وجود دارد، بازدید هایی نیز از طریق معاونین استاندار و تعزیرات حکومتی و دادگستری استان شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جعفر گوهرگانی بیان کرد: برخی  از دستگاه های امنیتی نیز بازدید های خاص خود را انجام می دهند، در حقیقت این مصوبات برای رفاه حال مصرف کننده و تولید کننده است، هم اینکه کالاهای اساسی نیاز استان از طریق شرکت های پشتیبانی از جمله شرکت پشتیبانی دام و طیور استان، شرکت بازرگانی دولتی و دستگاه های متولی موجود، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، برای  تهیه کالاهای مورد نیاز مردم اقدام می کنند.

 

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در روند تهیه و تامین کالاها تا حدودی  مشکل حادی وجود ندارد به جز نگرانی و اعتصاب کامیون داران بود که در یک برهه وقفه ای ایجاد شد و خوشبختانه حل شد، اما مشکل اساسی که در پایش امروز با اصحاب رسانه انجام شد، این است که مردم با حرص و ولع خرید زیاد انجام می دهند؛ به عنوان مثال خانواده ای که جمعیت آن 7 نفر بود شاید بالغ بر هفتاد قلم جنس خریداری کرده بودند که شاید 10 مورد آن تا دو یا سه ماه آینده مصرف نشود.

 

گوهرگانی ادامه داد: افرادی هستند که مواد بهداشتی و خوراکی را به جای اینکه برای یک یا چند روز خریداری کنند از ترس اینکه در آینده قیمت ان بالا رود با حرص و ولع بیشتر خرید می کنند، که همین موضوع کمک بیشتری به بحث گران فروشی، احتکار و اختفا می کند و به همین خاطر برخی فروشندگان کالا متاسفانه دنبال سودجویی هستند و وقتی مردم برای خرید  زیاد هجوم می برند فروشندگان اجناس خود را عرضه نمی کنند و آن ها را احتکار و یا اختفا می کنند.

 

وی افزود: نمونه بارز آن فروشگاه رفاه بود که این فروشگاه باید اقلام مورد نیاز استان مانند روغن، برنج، شکر، قند و گوشت  را تامین کند که متاسفانه اصلا گوشت برای عرضه نیاورده و تامین نکرده بود و با وجود اینکه روغن در انبار خود داشت در قفسه های فروش روغن خود جایگذاری نکرده بود.

 

معاون اقتصادی استاندار در ادامه گفت: این دلایل باعث آشفته شدن بازار می شود، به همین خاطر بیشترین توصیه را شما باید به مردم انجام دهید تا فرهنگ سازی شود و بر اساس نیاز خود خرید کنند، به عنوان مثال شاید خانواده دو نفره ای در طول سال 10 کیلوگرم حبوبات استفاده نکند اما امروز شخصی آمده بود و بیش از 30 کیلوگرم لپه خریداری کرده بود؛ این مساله باعث می شود به نوعی یک تنش در بازار ایجاد شود و مردم خیال می کنند در رابطه با گران شدن خبری وجود دارد و به انبار داری هجوم می آورند و همین قضیه باعث می شود فروشندگان سودجو دنبال سود و منفعت خود باشند.

 

گوهرگانی عنوان کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شد، صنعت و معدن نه تنها در یاسوج بلکه در بقیه شهرستان های استان باید رویه گذشته را کنار گذاشته و به جد پای کار باشد، متاسفانه بازدید و نظارت صنعت، معدن و تجارت  مستمر نیست و این ضعف دستگاه نظارتی ما است، تاکید داریم که دستگاه هایی مثل تعزیرات حکومتی وارد قضیه شده و  با متخلفین، گران فروشان، کم فروشان احتکار کنندگان و اختفا کنندگان کالا برخورد قاطعی انجام دهند تا مشوقی برای سایرین باشد.

 

معاون اقتصادی استاندار در رابطه با قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: این یک ایراد است که دستگاه های بازرسی دارند وقطعا باید تغییراتی در بازرسی ونظارت بازار به وجود بیاید و برخورد قاطع صورت بپذیرد چرا که این روند بازرسی از بازار استان باعث ضربه زدن و فشار به مردم و از طرفی دیگر به نفع گران فروشان، احتکارکنندگان و اختفا کنندگان است و به همین خاطر بایستی تصمیم اساسی گرفته شود که تیم بازرسی استان دچار یک تحول اساسی شود و رویه کارکرد انان باید کاملا متفاوت با گذشته باشد تا بتوانند این آشفته بازار را کنترل کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای بازار بجنورد در چند قدمی سال نو

ایسنا/خراسان شمالی در چند قدمی سال جدید قرار داریم، بهار خرامان خرامان در حال آمدن است و مردم بجنورد در حال آماده شدن برای استقبال از بهاری دوباره و سال جدید هستند.

اگر سری به بازار بجنورد بزنیم، همه در حال و هوای خرید و تدارک استقبال از بهارند. نوروز می‌آید تا به مردمی که به استقبالش می‌روند، نوید نو شدن بدهد.

اگرچه این روزها نبض قیمت‌ها در بازار تند می‌زند، اما شور و شوق مردم برای تهیه وسایل شب عید برای استقبال از نوروز مثال‌زدنی است. اکنون بازار این شهر از تمام ایام سال شلوغ‌تر است و حال و هوای زنده‌تری دارد. البته امسال بهار طبیعت با بهار دل‌ها یعنی ماه رمضان مصادف شده و با فرا رسیدن این ماه مبارک، دل‌ها نیز بهاری شده است.

مردم در کنار خریدهای نوروزی خریدهای ماه رمضان مانند خرما، زولبیا و بامیه، سبزی و ... را نیز انجام می‌دهند.

تقریباً بسیاری از مردم از خان اول استقبال از بهار که خانه‌تکانی است خارج شده‌اند. در یکی دو هفته پیش، تردد خودروهای قالیشویی و رفت و آمد مردم به اتوشویی دیده می‌شد که به پایان رسیده است، حالا مردم به قسمت شیرین ماجرا رسیده‌اند و آن هم خریدن سفره هفت‌سین و وسایل پذیرایی از مهمان‌ها در زمان افطار و بعد از آن است.

پیاده‌روهای خیابان‌های فردوسی، طالقانی و ...  جا برای سوزن انداختن ندارد. گل‌فروشی‌ها و ماهی‌فروشی‌ها پیاده‌روها را تصاحب کرده‌اند و بساط گل‌های رنگارنگِ سفره هفت‌سین از سینره گرفته، تا سنبل و شب بو و سبزه عید و در گوشه‌ای دیگر، ماهی‌های رنگارنگ پهن است. بزرگترها در حال انتخاب گل و سبزه عید هستند و آن طرف‌تر نیز کودکان و بچه‌ها با ذوق و شوق در حال دنبال کردن چرخ چرخ ماهی‌ها در آکواریوم هستند تا خوش رنگ‌ترین و بزرگ‌ترن ماهی را انتخاب کنند و داخل تنگ بیندازند.

خلاصه بوی خوشی به مشام می‌رسد، بوی سوسن و سنبل سفره هفت‌سین؛ گل‌های رنگارنگ عید از سفید و صورتی تا بنفش و زرد برای همه دلبری می‌کنند. سبزه‌های عید در شکل و شمایل گوناگون توجه همه را جلب کرده‌اند.

در گوشه دیگری از خیابان، صدای مرد جوان به گوش می‌رسد که می‌گوید سمنوی تازه هفت‌سین، او در کنار سمنو، وسایل دیگری مانند سکه، نماد سال، تخم مرغ‌های سفالی رنگ‌شده، آینه و شمعدان و رحل قرآن را نیز بساط کرده است تا به فروش برساند.

یکی از ماهی‌فروش‌ها که در حال فروختن  ماهی قرمز است می‌گوید، این روزها حدود هفت میلیون تومان دخل می‌زند و هر قطعه ماهی را از ۲۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان می‌فروشد و از سودی که در شب پایانی سال از فروش ماهی قرمز می‌کند، راضی است.

نکته جالبی که امسال در فروش سبزه عید به چشم می‌خورد، آن است که علاوه بر سبزه گندم و عدس، سبزه‌های دیگری مانند گلدان تخم نارنج نیز به چشم می‌خورد که در گلدان‌های متنوع با انواع رنگ‌ها کاشته شده یا با کاغذ کادوهای زیبا تزیین شده‌اند و انگار تمایل مردم برای خریدن این گلدان‌ها بیشتر است تا سبزه گندم و عدس.

هرچند قیمت آجیل زیاد است، اما مردم تلاش می‌کنند حتی به مقدار خیلی کم، آن را برای دلخوشی فرزندان‌شان بخرند تا آن‌ها سال نو، شادی را تجربه کنند و از زمان تحویل سال لذت ببرند.

سری به یکی از قنادی‌های شهر می‌زنم، همه سفارش شیرینی مورد علاقه خود را می‌دهند، قرابیه، لطیفه، مربایی، خامه‌ای و… از طرفی بازار خرید زولبیا و بامیه و نان مخصوص افطار نیز گرم است.

در میان جمعیت، شور و حال خرید کودکان نیز حس خاصی دارد، آن‌ها حتی با خرید یک وسیله کوچک هم خوشحال می‌شوند، البته برخی از بچه‌ها هم لجبازی می‌کنند و داد و فریاد «باید بخری» آنها کل بازار را پر می‌کند.

یکی از شهروندان بجنوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: قیمت‌ها زیاد است و دیگر توان خرید مانند سال‌های دیگر را نداریم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بزرگ فامیل هستیم و تعداد زیادی مهمان داریم، اما خریدهای شیرینی، شکلات و آجیل را نصف کرده‌ایم، البته مهمان‌ها نیز شرایط را درک می‌کنند و افراد انتظار خیلی بالایی از یکدیگر ندارند.

وی افزود: از کودکی عید نوروز را دوست داشتم، اما اکنون همه‌چیز گران شده و دغدغه مردم نیز افزایش یافته است و رنگ و بوی گذشته را ندارد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: برای عید امسال توانستم برای سه فرزندم لباس و کفش نو بخرم که خریدن آن‌ها نیز حدود هفت میلیون تومان هزینه داشت و این امر موجب شد تا برای خریدن سایر اقلام خیلی هزینه نکنیم. از سوی دیگر، قیمت شیرینی و آجیل زیاد است و در توان ما نیست تا به مقدار دلخواه خرید کنیم.

در بازار آجیل‌فروشی و شیرینی‌فروشی‌ها نیز از وضعیت بازار خیلی راضی نیستند، آنها مواد اولیه را با قیمت بالا خریده‌اند یا بار آجیل برای آن‌ها گران می‌آید و آن‌ها نیز مجبورند اجناس را به شکلی بفروشند که بتوانند هزینه‌ها را درآورند، اما قدرت خرید مردم کم است و میزان خرید امسال مانند سال‌های گذشته نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس/ بازار خرید شب عید در اهواز
  • هیچ‌گونه افزایش قیمت برای گوشت قرمز در استان سمنان نداریم
  • عکس/ بازار خرید شب عید در سنندج
  • حال و هوای بازار بجنورد در چند قدمی سال نو
  • بازار پررونق خودرو در شب عید/ مردم در گرانی بیشتر تمایل به خرید دارند!
  • جنب و جوش خرید عید در بازار
  • گرانی «زولبیا و بامیه» را در سفره های افطار نایاب کرد
  • عامل اصلی گرانی مسکن چیست؟
  • عامل اصلی گرانی مسکن
  • بانک ها عامل اصلی گرانی مسکن