Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جبار چگینی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شهرداری لوشان کمبود منابع مالی دارد و در حال حاضر حدود ۵ میلیارد تومان به پیمانکاران و سایر نهادهای دولتی همانند تامین اجتماعی و دارایی بدهی دارد، گفت: به عنوان نائب رئیس شورای شهر لوشان دست یاری به سوی مسئولان دراز می‌کنم تا به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اتکای درآمدهای شهرلوشان بر عوارض ساخت و ساز است، ادامه داد: اکنون شهر لوشان همانند اغلب شهرهای کشور به دلیل رکود در بازار مسکن با چالش جدی روبه‌رو شده و توان پاسخ به طلبکاران مالی خود به ویژه کارگران شاغل در شهرداری را نیز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس شورای شهر لوشان با بیان اینکه طی شش ماه گذشته شهرداری لوشان حتی شش جواز ساخت صادر نکرده است، افزود: در حال حاضر درآمد مستقیم شهرداری لوشان از اجاره کارخانه آسفالت و جایگاه سی ان جی تامین می‌شود که حتی جوابگوی هزینه پرداخت نیمی از دستمزد کارگران نمی‌شود.

وی افزود: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد کارگران بوجود آمده ناشی از عملکرد مدیریت شهرداران سابق است با این حال پیگیری اعضای شورای شهر برای بروزرسانی مطالبات کارگران ادامه خواهد داشت و در این زمینه نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

نائب رئیس شورای شهر لوشان با بیان اینکه شهرداری لوشان هر ماه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که با این میزان پول می‌تواند حداقل معوقات مزدی کارگران را کاهش دهد، افزود: متاسفانه هر ماه بخش زیادی از منابع مالی شهرداری لوشان توسط یکی از طلبکاران با حکم مراجع قضایی از حساب شهرداری خارج می‌شود.

چگینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره درآمد مغفول شهرداری لوشان گفت: عمده‌ترین درآمد شهرداری که می‌تواند کمک شایانی به شهر کند، سهم شهرداری‌ها از اجرای قانون ارزش افزوده است. در شروع اجرای قانون سهم شهرداری و سازمان مالیاتی برابر و با گذشت زمان سهم شهرداری‌ها کاهش یافت و به یک سوم رسید، لذا انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات سهم شهرداری نیز اصلاح شود.

او با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه برای صدور جواز ساخت یک ساختمان ۱۰۰ متری، اگر ۳۰ میلون تومان به حساب دولت ریخته شود، سهم شهرداری از این رقم فقط ۱۰ درصد است. همچنین صدور جواز کسب مستقیما از سوی صنف مربوطه انجام می‌شود و شهرداری در این بخش ذی‌نفع نیست درحالیکه شهرداری در قانون مکلف شده محل‌های مخصوصی برای تخلیه زباله ، نخاله، فضولات ساختمانی، مواد رسوبی فاضلاب‌ها و نظایر آن به صاحب مجوز و مکان کسب او اختصاص دهد.

نائب رئیس شورای شهر لوشان با بیان اینکه تلاش مسئولان ذی‌ربط استانی برای شناسایی واحدهای آلاینده محیط‌زیست و وصول عوارض آلایندگی به خصوص در مورد صنایع بزرگ آلاینده نمونه دیگری در این حوزه است، افزود: مثلا شرکت سیمان خزر سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلون تومان بابت عوارض آلایندگی به دولت پول داد که سهم شهرداری از این رقم حدود ۵ درصد بود.

این عضو شورای شهر لوشان در خاتمه با بیان اینکه تعهدات به‌موقع دولت در پرداخت سهم شهرداری بسیار کارساز است، گفت: یکی دیگر از در آمدهای مالی شهرداری لوشان تحت عنوان «پول سوخت» است که از سوی اداره دارایی پرداخت می‌شود که آنهم حدود شش ماه  است به تاخیر افتاده. با این حال اگر این پول هرچه سریعتر به شهرداری  لوشان پرداخت شود  امکان پرداخت یک ماه از طلب کارگران فراهم می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد