Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: موکب دانشجویان جهان اسلام در ایام پیاده روی اربعین برپا می‌شود. محمدرضا آبدار رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ستاد اجرایی "موکب دانشجویان جهان اسلام" جهت فراهم نمودن مقدمات برپایی این موکب بین المللی در کربلا در بازه ایام پیاده روی اربعین حسینی (ع) شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پویش اربعینی" مبارزه با مادیگرایی" از جمله محور‌های مهم دستورکار این موکب است، افزود: موکب بین المللی دانشجویان جهان اسلام" با هدف کمک به فراهم نمودن مقدمات برپایی تمدن نوین اسلامی، حرکت به سوی زمینه سازی ظهور و تعالی بخشی دغدغه‌های والای مشترک جهان اسلام از طریق شبکه سازی؛ در میعادگاه احرار عالم و آزادگان حسینی در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و همزمان با ایام اربعین در کربلا به خدمت رسانی به زوار حسینی مشغول و در راستای تحقق اهداف والای خود پیش رفت.

رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: این موکب همچنین بعد از انجام رسالت خود در اربعینی حسینی؛ در روز‌های سخت و تلخ زلزله کرمانشاه؛ به این منطقه منتقل و به پایگاهی جهت اسکان و خدمت رسانی به زلزله زدگان عزیز تبدیل شد.

آبدار اظهار کرد: اهداف کلی در نظر گرفته شده جهت برپایی این موکب شامل تلاش برای رسیدن جهان اسلام به دغدغه‌های مشترک، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب؛ تقویت جبهه مقاومت علیه استکبار، ایجاد و بسط احساس و روحیه عزت و هویت امت اسلامی، شبکه سازی بین المللی دانشجویان و معرفی "دانشگاه آزاد" بعنوان حلقه وصل دانشجویان جهان اسلام، گسترش روز افزون اخوت میان دو ملت ایران و عراق، گسترش سبک زندگی حسینی با بکار گیری خادمان متخصص و متعهد در این زمینه هستند که در کنار آن‌ها به ارائه خدمات فرهنگی؛ پزشکی؛ رفاهی؛ خدمت رسانی و اسکان نیز می‌پردازیم.

وی افزود: این موکب همچنین قصد دارد نیم نگاهی به شرایط حال حاضر جامعه داخلی خودمان داشته باشد و با توجه به رصد وضعیت اقتصادی کشور پویش" سبک زندگی اربعینی مبارزه با مادیگرایی" را در همین فضای برادری و مجاهدت و ایثار راه اندازی و مبارزه با مادیگری را بر اساس برادری، مهربانی؛ مهمان پذیری؛ آمادگی برای سختی؛ میزبانی گرم در دنیای مادی؛ ایثار و مجاهدت موجود در فضای اربعینی به عنوان سبک بسیار زیبای زندگی اربعینی معرفی کند.

رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: در بخش پزشکی که یکی از خلا‌های موجود در اربعین بشمار می‌آید نیز درمانگاهی با حضور بیش از ۴۰ نفراز متخصصان و پزشکان و پرستاران به ارائه خدمات درمانی خواهد پرداخت.

آبدار گفت: همچنین در این موکب اجرای برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و هیئات شبانه؛ برپایی غرفه اطفال، نمایشگاه رهبران جهان اسلام، مشاوره و گعده‌های دانشجویی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند‌های اجرایی این موکب در عراق آغاز شده و در حال حاضر زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع برای برپایی این موکب آماده شده است، تصریح کرد: محل موکب در نزدیکی کربلای معلی عمود ۱۳۲۴ واقع شده است.

رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: امید است که به لطف خدا و در پرتو عنایات امام حسین (ع) و توجهات خاصه حضرت صاحب الامر (عج) در این راه با سربلندی وارد شویم و در دستیابی به اهداف متعالی مان موفق شده و گامی در حد وسعمان در راستای زمینه سازی ظهورِ عدالت گستر حقیقی جهان برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش دانشجویان در ایجاد تمدن اسلامی نقش بی بدیلی است، بیان کرد: امیدواریم در برپایی این موکب همه خصوصا جوانان فهیم، ولایی و مخلص مسلمان انقلابی که همیشه مبدا حرکات بزرگ و درخشانی بوده‌اند نقش خود را به خوبی ایفاء کنند.

آبدار بیان کرد: علاقمندان می‌توانند ما را در تلگرام به آیدی mukeb_tollab@ همراهی کنند. همچنین دانشجویان می‌توانندجهت اطلاع از نحوه جذب خادمین با شماره‌های ۰۹۱۰۶۲۵۹۷۶۰ ویژه برادران و ۰۹۱۰۶۲۵۹۷۶۱ ویژه خواهران تماس بگیرند.

رئیس هیئت امنای موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: علاقمندان می‌توانند جهت کمک‌های نقدی و غیر نقدی با شماره ۰۹۱۹۳۰۸۹۷۷۱ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موکب دانشجویان جهان اسلام پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • اقتدار ایران در جهان بار دیگر اثبات شد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود