Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری گفت: همه آقایان(مسئولان) هم مخاطب این شبکه های ماهواره ای هستند و از همه مستندات این شبکه ها مطلع اند اما از مستندهای بچه های خودمان خبر ندارند و کارهایشان را نمی بینند.

محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری در مورد وضعیت مستند کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: ما باید بگوییم که چه کاری انجام داده ایم، یک نکته وجود دارد، الان مسابقه نقد است یعنی همه دوست دارند که نقد کنند و خیلی از آنها واقعا نقد نیست، تنها غر زدن از وضع موجود است؛ هیچکس مشکل خود را گردن نمی گیرد و ضعف خود را نمی پذیرد و فقط می گویند دیگران باید فلان کار را می کردند که انجام نداده اند؛ ما داشته هایمان را هیچوقت درست نگفته ایم، من با اغراق و غلو مخالف هستم؛ الان مخاطب فکر می کند که در انقلاب اسلامی هیچ اتفاقی نیفتاده است، کارهایی که می کنیم و توانایی هایی که داریم را نگفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حوزه مستند و همچنین سینما اتفاقات فوق العاده ای افتاده است، این ها باید گفته شود، هرکدام از این ها منافی چیزهای دیگر نیستند.

 

یزدی خاطر نشان کرد: شهید آوینی گونه ای از مستند را ایجاد کرد که مختص به خود او بود و اتفاق مهمی است، اما واقعیت این است که الان درحوزه مستند در کیفیت و موضوعات وضعیت خوبی داریم، بچه هایی داریم که انقلابی و حزب الهی هستند و کارهای خوب و با کیفیتی تولید می کنند، کسانی هستند که به منافع ملی اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: مستند در 10 سال اخیر پیشرفت قابل توجهی کرده است، داستان شهید آوینی مقداری متفاوت است، ما مانند شهید آوینی نداریم، اما پیشرفت های خیلی خوبی داشته ایم و مستندهای بسیار خوبی تولید کرده ایم.

 

مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری اذعان داشت: در حوزه مستند های سیاسی و مذهبی توانایی بسیار بالایی داریم اما در حوزه مستند اجتماعی هنوز ضعف هایی داریم؛ مشکل اصلی ما تلویزیون است، ما در تولید مشکل نداریم بلکه برای پخش به مشکل بر می خوریم.

وی در ادامه عنوان کرد: در شبکه های خارجی فارسی زبان یک کاری را می سازند که اهل فن می گویند هم ضعیف است و هم اینکه دروغ می گویند اما دیده می شود، ما مستندهای خوبی می سازیم که دیده نمی شوند، برای تلویزیون مستند اولویت نیست و اهمیتی ندارد و همچنین به آن توجه نمی کند و در پخش به بهانه های واهی پخش یک مستند را به تاخیر می اندازد، توجه تلویزیون بیشتر به حوزه فیلم داستانی است، حوزه داستانی جذاب است.

 

محسن یزدی در پایان گفت: شبکه های خارجی مانند «من و تو» و «بی بی سی» ما را با مستند بیچاره کرده است، آن ها با مستند موج منفی برای ما ایجاد می کنند، مشکل اینجاست که ما منتظر می مانیم ببینیم آن ها چه کاری می کنند و بعد واکنش نشان می دهیم، این اصلا خوب نیست که ما فقط واکنش نشان می دهیم و خودمان هیچ کنشی نداریم، ماشالله آقایان(مسئولان) هم مخاطب این شبکه های ماهواره ای هستند و از همه مستندات این شبکه ها مطلع اند اما از مستندهای بچه های خودمان خبر ندارند و کارهایشان را نمی بینند؛ منظور من از تلویزیون شبکه مستند نیست، بلکه کلیت تلویزیون را می گویم.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت سال جاری، از آهنگ خلیج‌فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

محمود افتخاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با تبریک فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به همراه اربابان غریب‌شان که از انقلاب اسلامی و اقتدار ایران زخم خورده‌اند همواره سعی و تلاش فراوانی در تحریف نام خلیج فارس داشته‌اند تا از این تغییر نام اعتباری برای خود بیافرینند و این آبراه استراتژیک جهان را به نام خود درآورند.

وی افزود: البته اعراب حاشیه خلیج فارس در پیمودن این مسیر تنها نبودند و گاه گاه از سوی بعضی مؤسسات بزرگ غربی از جمله نشنال جئوگرافی نیز همراهی می‌شدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: این همراهی‌ها در نهایت به عذرخواهی این گونه مؤسسات و جایگزینی نام اصیل خلیج فارس به جای نام‌های جعلی دیگر شد.

افتخاری فرد خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه سال جاری، از آهنگ خلیج فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن این روز بزرگ و با عنایت به برنامه‌ریزی انجام شده سفارش ساخت یک قطعه موسیقایی به نام خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: این اثر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در صحن علنی شورا با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اراک رونمایی می‌شود.

کد خبر 749104

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش