Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پژوهشگران مي‌گويند محدود کردن زمان استفاده تفريحي کودکان از وسائل صفحه نمايش الکترونيکي با بهبود توانايي شناختي آنان همراهي دارد.
به گزارش بي‌بي‌سي يک بررسي جديد نشان مي‌دهد کودکان 8 تا 11 ساله‌اي که کمتر از 2 ساعت در روز از وسايل داراي صفحه نمايش الکترونيکي براي تفريح استفاده مي‌کنند، در آزمون‌هاي توانايي ذهني نمره بالاتري به دست مي‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درصورتي‌که 9 تا 11 ساعت خواب شبانه هم به اين استفاده کمتر از صفحات نمايش الکترونيکي اضافه مي‌شد، کودکان بهترين کارکرد شناختي را داشتند.
اين پژوهشگران مي‌گويند لازم است بررسي بيشتري درباره درک بهتر اثرات انواع متفاوت استفاده از صفحه نمايش الکترونيکي انجام شود.
البته آنان مي‌پذيرند که بررسي مشاهده‌اي‌شان فقط يک همراهي ميان زمان استفاده از صفحه نمايش الکترونيکي و توانايي شناختي را نشان مي‌دهد و رابطه سببي را ثابت نمي‌کند.
همچنين اين پژوهشگران شيوه استفاده از صفحه نمايش الکترونيکي (تماشاي تلويزيون، انجام بازي‌هاي ويدئويي و استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي)‌ را در اين بررسي تفکيک نکرده بودند.
پژوهشگران در اين بررسي بر روي 4500 کودک آمريکايي با استفاده از پرسشنامه مدت زمان صرف شده براي فعاليت جسمي،خواب و زمان استفاده تفريحي از دستگاه‌هاي داراي صفحه نمايش الکترونيکي را در اين کودکان تعيين کردند.
کودکان همچنين آزموني را انجام دادند که مهارت‌هاي شناختي‌شان از جمله حافظه، زبان و تمرکز را اندازه مي‌گرفت.
اين بررسي نشان داد که کودکاني که هر روز کمتر از 2 ساعت استفاده تفريحي از صفحه نمايش الکترونيکي دارند، 9 تا 11 ساعت مي‌خوابند و دست کم يک ساعت فعاليت جسمي انجام مي‌دهند، توانايي شناختي بهتري نسبت به کودکاني دارند که اين خصوصيات را ندارند.
استفاده کمتر از 2 ساعت در روز از صفحه نمايش الکترونيکي بيشترين ارتباط را با کارکرد بهتر در آزمون مهارت‌هاي شناختي داشت.
بررسي‌هاي پيشين شواهدي به دست داده‌ بودند که بازي‌هاي ويدئويي و برنامه‌هاي آموزشي تلويزيون ممکن است مهارت‌هاي شناختي کودکان را تقويت کنند
اما اين بررسي که يافته‌هاي آن در ژورنال بهداشت کودکان و نوجوان لنست منتشر شده است، به اين نتيجه مي‌رسد که استفاده از وسايل الکترونيکي موبايل و رسانه‌هاي اجتماعي ممکن است براي توانايي تمرکز، حافظه و کنترل اميال آني در کودک زيان‌بار باشد.
البته اين پژوهشگران به محدوديت‌هاي بررسي‌شان هم اشاره مي‌کنند، از جمله اينکه داده‌ها بر مبناي گزارش شخصي کودکان به دست آمده است. همچنين پرسشنامه‌ها فقط در شروع بررسي بوسيله کودکان پر شدند و چگونگي تغييرات رفتارهاي کودکان در طول زمان پيگيري نشدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود

ایسنا/آذربایجان شرقی کارگردان نمایش راز خوشه‌ی پروین اظهار کرد: این نمایش از ۲۰ اردیبهشت ماه به صورت رایگان در تبریز به روی صحنه می‌رود.

امیر حجازی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در نشست مطبوعاتی نمایش راز خوشه‌ی پروین، گفت: این نمایش طی یک ساعت، به حالت بیوگرافی از پروین اعتصامی که فخر ایران و تبریز است اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه این نمایش با همکاری شهرداری منطقه ۸ و مساعدت سازمان فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۸(گروه ققنوس) کار شده است، افزود: در این نمایش سعی داریم با یک سری تصاویر قسمت‌های مهمی از زندگی بانو پروین را در صحنه، نمایش دهیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم نزدیک‌ترین چهره‌ها را برای بازیگری در این نمایش شناسایی کنیم، ادامه داد: این نمایش به زبان فارسی بوده و از ۲۰ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد در تالار تربیت واقع در میدان دانشسرا ساعت ۱۹عصر به روی صحنه می‌رود.

طراح و کارگردان این نمایش افزود: این نمایش با هشت بازیگر در نقش‌های خود پروین، پدر، مادر، بردار، همسر پروین و .... برای معرفی هر چه بهتر این شاعر خوش نام ایرانی و تبریزی به روی صحنه‌ی نمایش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)