Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی امروز یکشنبه از حضور ناوشکن نیروی دریایی این کشور در نزدیکی «جرایز مصنوعی» ساخت چین در منطقه مورد مناقشه پکن با برخی دیگر از کشورهای دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، به موازات ادامه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، امروز یکشنبه یک ناوشکن آمریکایی اقدام به دریانوردی و گشت‌زنی در نزدیکی جزایر مصنوعی ساخت چین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفت، ناوشکن نیروی دریایی این کشور در راستای عملیات «آزادی عبور و مرور دریایی» در دریای چین جنوبی اقدام به دریانوردی در ۱۲ مایلی جزایر مصنوعی ساخته شده توسط چین کرده است.

بنا بر گفته مقام آمریکایی  ناوشکن این کشور در ۱۲ مایلی جزایر مصنوعی ساخته شده چین در دریای چین جنوبی اقدام به گشت‌زنی و دریانوردی کرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، از عملیات ناوشکن «دکیتور»(Decatur) در جزایر «اسپارتلی» خبر داده است.

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر با اشاره به تنش‌ها بین چین و با برخی دیگر از کشورها درباره تعلق مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، پکن را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، نظامی‌گری در این دریا و ساختن «جزایر مصنوعی» متهم کرده اند.

مقام‌های چین ضمن رد ادعاهای واشنگتن، اعلام کرده که این مناطق جزئی از تمامیت سرزمین چین است و این کشور حق بهره‌برداری و توسعه‌ آنها را دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ناوشکن آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی‌ورلد، فردیناند مارکوس، رییس جمهور فیلیپین با اشاره به حادثه اخیر در آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، مدعی شد که مانیل همچون پکن در مواجهه با کشتی‌های چینی از تجهیزات تهاجمی استفاده نمی‌کند.

مارکوس در واکنش به این پرسش که آیا مانیل اقدام گارد ساحلی چین در استفاده از آب‌پاش علیه کشتی‌های فیلیپنی را تلافی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: ما مشابه گارد ساحلی و کشتی‌های چینی رفتار نخواهیم کرد.

مارکوس افزود: ماموریت نیروی دریای و گارد ساحلی ما این نیست که تنش را شروع یا تشدید کند. هیچ تمایلی به حمله با آب‌پاش یا هیچ نوع تجهیزات تهاجمی دیگری نداریم. تشدید تنش(در آب‌های مورد مناقشه) آخرین چیزی است که مانیل به‌دنبال آن خواهد بود.

پکن با هدف تاکید بر مالکیت خود بر سر بخش عمده آبراهه حیاتی «اسکاربورو» در دریا جنوبی چین، صدها گارد ساحلی و کشتی گشتی به آب‌های مورد مناقشه اعزام کرده است. در آخرین رویارویی در ۳۰ آوریل، مانیل مدعی شد که گارد ساحلی پکن با استفاده از آب‌پاش به یک کشتی متعلق به گارد ساحلی فیلیپین خسارت وارد کرده است.

به گفته مارکوس، مانیل همچنان به پاسخ دیپلماتیک به پکن درباره حوادث دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد.

کد خبر 6098052

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل