Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کل استان یزد با تاکید بر اینکه بستر فساد از بدنه دولت باید جمع شود، گفت: اگر کارها طبق حساب و کتاب، با رعایت قوانین و ضوابط و بصورت سیستمی انجام شود، بستر فساد جمع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام اکبر طالبی روز گذشته در مراسم معارفه نمایندگان بازرسی استان یزد در فرمانداری میبد با اعلام اینکه استقرار نمایندگان سازمان بازرسی در دستگاه‌های مختلف به صورت فعالیت قانونی و در طول سال انجام می شود، عنوان کرد: نظارت از ارکان مهم همه حکومت های بشری چه اسلامی و چه غیراسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد نسبت به بسیاری از استانها موفق تر هستیم و کارگزاران و مدیرانی متدین، دست پاک و زحمت کش داریم البته جاهایی نیز فشلی در استان وجود دارد ولی نا سلامتی در استان جدی نیست. محور کار بر این است که اکثریت، روند و رویه بر سلامت مدیران است.

بازرس کل استان یزد با بیان اینکه در میان این مدیران افرادی هم هستند که تخلف کرده و خطاهایی از آنها سر می زند، اظهار داشت: ما با جدیت با مدیران متخلف به ویژه مدیران کل که مسئولیت سنگین تری دارند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به نعمت یا نقمت بودن جایگاه مدیران ابراز داشت: یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اعتماد مردم است بنابراین مدیران باید سعی در جلب رضایت و اعتماد مردم داشته باشند زیرا با بی اعتماد شدن مردم حکومت نیز شکننده خواهد شد. بنابراین لازم است ما جایگاه خدمت خود را قدر بدانیم و در راه خدمت به خلق قدم با توجه به جایگاهی که خدا به ما داده است ، قدم برداریم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه گاهی در برخی احکام برای متصرفان بیت المال که توسط دادگاه صادر می شود، با توجه به رافت اسلامی از گناه چشم پوشی می شود، تصریح کرد: گاهی بحث رافت اسلامی به غلط به کار می رود و در برخی احکام هیئت رسیدگی به تخلفات می نویسند، با توجه به رافت اسلامی، در حالی که حضرت علی (ع) که نماد عدالت بودند، به هیچ عنوان در زمینه بیت المال و حق الناس رافت اسلامی را مطرح نمی کردند و حتی در نامه هایشان هیچ کجا نمی‌توانیم جمله رافت اسلامی را در زمینه کارکنان متخلف پیدا کنیم و اینکه می نویسند، رافت اسلامی، ۱۰۰ درصد مخالف دستورات حضرت علی (ع) است.

وی در ادامه متذکر شد: اگر کسی مجرم نباشد که دیگر رافت اسلامی معنا ندارد و حکم برائت صادر می شود اما در صورت تخلف و دست درازی به بیت المال به هیچ وجه نباید در رسیدگی به تخلفات در محاکم قضایی به بهانه رافت اسلامی چشم پوشی شود.

مدیرکل بازرسی استان یزد با اشاره به مشکلات اخیر در کشور تصریح داشت: بستر فساد از بدنه دولت باید جمع شود و اگر کارها طبق حساب و کتاب، با رعایت قوانین و ضوابط و بصورت سیستمی انجام شود، این بستر فساد جمع می شود.

وی در پایان ضمن درخواست نسبت  به معرفی فساد کنندگان و معترضان به اموال مردم گفت: با این شعار که «گلهای بهاری تک تک هستند» باید در هر کجا هستید سعی کنید، بهترین عمل را داشته و پاک ترین کار را انجام دهید و در این راه به دیگران نیز کمک کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته، ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر فرهادی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

فرهادی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، اضافه کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد، گفت: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

کد خبر 751127

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • حسینی زیر و بم حریف را می‌شناسد
  • رافت: خیلی ها دوست دارند تمرکز پرسپولیس بهم بخورد/ سرخپوشان نباید برابر نساجی اسیر حواشی شوند
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد